8 jun 2011

Flevocane baitcaster testen

Woensdag 8 juni. Gisteravond heb ik samen met Danny de nieuwe baitcaster bij Eric thuis opgehaald. De komende twee weken ga ik de baitcaster hier in de omgeving aan de tand voelen. Geen lange visdagen, maar zo af en toe een uurtje werpen. Uiteraard heb ik gisteravond ook bij Eric achter het huis een aantal worpen gemaakt. Yuki heeft vorige week al proef geworpen, en daarna meteen een exemplaar besteld om in juli mee te nemen naar Ierland. Deze baitcaster wordt niet eendelig, maar krijgt een afneembare greep. De bus wordt in het kurk weggewerkt. De greep van deze baitcaster is al klaar en ziet er prachtig uit!

De baitcaster die ik meegenomen heb is eendelig, en 180 cm lang. Met een werpvermogen van maximaal 16 gram is deze baitcaster ideaal om met ondiep duikende sigaarvormige plugjes tot een gram of 15 te vissen.




De Mann's minus stretch is zo'n plugje en die ga ik vanmorgen een uurtje uitproberen aan de baitcaster. Testen ga ik nog doen met mijn oude Quantum Iron reel, maar als deze baitcaster me bevalt koop ik voor mijn exemplaar een Shimano Curado E of Citica E reeltje.




De eerste indruk van de baitcaster is positief.  Er kan heel precies mee geworpen worden, de plug kon ik keer op keer in de open stukken tussen de begroeiing in het water plaatsen. De slanke plug met flankende actie voel je goed op de baitcaster. De aanbeet van een klein snoekje op ruim 15 meter afstand kwam goed door en met succes werd daarna de haak gezet.

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: