11 jun 2011

Flevocane baitcaster testen III

Vrijdag 10 juni. Of ik zin en tijd heb om een paar uurtjes in de middag te gaan vissen, dat vraagt Yuki mij over de telefoon. Ja, dat heb ik wel, maar om 18.30 uur moet ik thuis zijn. Danny gaat ook een paar uurtjes mee, roept hij nog terwijl ik mijn mobiel uitdruk. Zo als bijna altijd is Yuki later bij het water dan oorspronkelijk gepland. Kom dan ook hier in de buurt wonen, dan heb je geen last van files kerel! Verder is hij een fijne vriend en natuurlijk ook vismaat.

Het begint dan ook nog eens pijpenstelen te regen als Yuki met in zijn spoor Danny bij de afgesproken plek arriveert. De mannen zijn nieuwsgierig naar mijn verrichtingen met de nieuwe Flevocane baitcaster, dus ook vandaag is hij weer mee op pad. Hoe precies je ermee kunt werpen laat ik ze zien.


                                                    Alle foto's zijn gemaakt met de Iphone onder slechte weersomstandigheden

Dat er binnen vijf minuten werpen ook nog een snoek op mijn plug knalt is mooi meegenomen. Geen mooie foto deze keer, maar het plezier straalt er wel vanaf.

In het uurtje vistijd dat we samen hebben vangt Yuki er met de High five en een Rapala J7 plugje nog twee kleine snoekjes bij. Danny maakt in deze tijd met de Floret en mini spinner een aantal baarzen tijdelijk het leven zuur. Voor ons zit het er dan op, maar Yuki ging tot 22.30 uur door met vissen.  Hoe dat verliep kun je hier onder lezen.


Toen Danny en jij vertrokken waren ben ik de omringende watertjes in dat gebied een beetje gaan verkennen, aan weerskanten van een duiker doken er twee mooie snoeken vol overtuiging op de Bunny Bug.





Met de hogere temperaturen van het water kan de snoek echt weer even laten zien wat een sport dit oplevert op een ultralichte spinhengel, blijft fantastisch!!




Na wat mini snoekjes gemist te hebben besloot ik, tijdens een mega stortbui en knallend onweer, een sloot te gaan testen die nagenoeg vol lag met kroos, het mooie van een klein J-7 plugje is de mogelijkheid om deze in een klein gaatje te werpen om vervolgens onder het kroos door te vissen.




Het leverde nog twee miniatuur snoekjes op! Het was weer een leuke( voor mij doorweekte) dag, bedankt weer makkers!!

Gr. Yuki

Geen opmerkingen: