31 mei 2017

VAKWERK !



28 april

Goedenavond Eddy, Ik ben het kleinste pennetje kwijt geraakt. Het fijnste lichte karper pennetje waar ik tot nu toe mee gevist heb. Zou jij er alsjeblieft een paar voor mij kunnen/willen maken.

Groeten van Peter


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


29 april

Hallo Peter. De malletjes die ik gebruikt heb om voor jou die pennetjes te bouwen heb ik helaas niet meer. Was eigenlijk iets unieks. Speciaal voor jou gebouwd Peter! Echter, volgens mij moet ik nog een malletje hebben liggen, wat redelijk in de buurt komt.

Groetjes Eddy



2 mei
Oké Peter. Gaat goed komen. Morgen hopelijk tijd om de drijflichaampjes te lijmen en de oogjes te draaien. Gaatjes zitten al in de onderkant van de antenne.

Ruwe versie, geschuurd met korrel 80. Daarna korrel 400 en als laatste korrel 1000.

3 mei
Oogjes aan het draaien van geel koperdraad. 1 cm lang.

Gelijmd. Kunnen drogen nu.

4 mei
Had dezelfde kleur nog Peter.

5 mei
De eerste laag grondverf op de bovenantenne gezet. Morgen of overmorgen lichtjes schuren en dan de 2e laag grondverf er op.

7 mei
Drijflichaampjes 2 keer behandeld met poriënvuller. In de loop van de dag nog een keertje behandelen. Antennes 2 keer in de grondverf nu. 

11 mei
Weer een stapje verder.

13 mei
Rode punt en de eerste zwarte biesjes erop gezet.

16 mei
Voor de eerste keer in de blanke lak gezet.

19 mei
 Ze glanzen al mooi!

24 mei
Bovenantenne heeft al 2 laagjes zijdeglans lak gekregen.


Maandag 29 mei


Hoi Peter. Pennetjes zijn onderweg. Heel veel plezier ermee. Eddy




Dinsdag 30 mei


Dat is fijn thuis komen na een lange werkdag!


Ze zijn er!!!!!


Meteen maar even testen...

En goed gekeurd!

Eddy bedankt !!!

Gr,
Peter

4 opmerkingen:

Robert Hilbrands zei

Prachtig! Goed materiaal is het halve werk. Of: a thing of beauty is a joy forever!

Groet van Robert

Anoniem zei

Wat een mooi beeldverhaal. En bijzonder om het proces zo te kunnen volgen ����!

Groeten uit Hoorn.
Björn.

Robert Remijnse zei

Schitterende pennen ! Ambacht met een hoofdletter A
Wat een juweel van een Zeelt. Groeten uit Zeeland

Robert

Peter Linzell zei

Thx mannen!