14 aug 2014

Een paar uurtjes vissen in Edam


Woensdag 13 Augustus. Op nog geen vijf minuten rijden van ons huis met de auto ligt het plaatsje Edam. Vanavond gaan Frank en ik het daar proberen. Karper zwemt er, dat is zeker. Hetzelfde recept als gisteravond; aardappelen en brood gaan mee. De tactiek is ook hetzelfde, Frank vist actief en die 'ouwe' wacht op wat gaat komen. M'n piepertje is strategisch tegen een leliebed gedeponeerd. Twee keer kruipt het zilverfolie vanavond richting de hengel.








Een aanbeet wordt verzilverd, een mooie karper mag op de foto met vader en zoon Linzell. Frank strooit korsten en speurt grondig het water af. Helaas op twee keer hard smakken na, geeft de karper verder niet thuis aan de oppervlakte. Na het succes van gisteravond heeft hij de smaak te pakken, en laat zich niet kennen. Om 23.30 gooi ik de handdoek in de ring, er moet morgen weer gewerkt worden. Zoonlief neem ik al balend mee; dat gedrag komt pa heel bekend voor. Aardje naar z'n vaardje...

Groeten,
Peter

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Peter,

Je hebt de nieuwe visgronden al weer aardig verkend. Grappig die stadsvisserij en het levert toch leuke karpers op. Leuk ook dat klassieke vissen. Maar... Waarom vis je eigenlijk niet met een pennetje?

Groet,
Bert

Peter Linzell zei

Hoi Bert,

Zeker voor de stadsvisserij heeft deze aanpak voordelen. Door de drukte blijft de vis (vooral midden op de dag) verder van de kant. Er kan op deze manier zelfs tussen lelies gevist worden. En nu de dagen korter worden :-( kan er langer gevist worden. De waker is goed zichtbaar in het donker.

Maar, de pen geniet de voorkeur hoor! Ook daaronder ga ik (voorlopig) met deeg en aardappel vissen. Enne vergeet de oppervlakte visserij niet!!!

Groeten,
Peter

Unknown zei

Hoi Peter,

Voor mijn werk kom ik wel eens in Edam! De grachtensingel is een mooi stuk water. Mijn lunch nuttig ik wel eens langs het water en soms zie ik hele mooie karpers zwemmen! Die zie ik wel voorbijkomen op je weblog :) Vang ze!!

Gr., Bjorn.

Michael zei

Leuk vissen zo Frank EN dat gedrag van je zoon is errug herkenbaar ;) Dat wordt nog taai als hij moet kiezen tussen leren of vissen.

Groeten,
Michael

Peter Linzell zei

Thanks mannen!

Gr, Peter