8 okt 2011

Splitcane #5 vlieghengel versus splitcane High five spinhengel




Vrijdag 7 oktober. Na het splitcane #3 vlieghengel versus splitcane driegrammer drieluik leek het Danny en mij leuk om eenzelfde vergelijk te doen met #5 vlieghengel versus de High five. Deze keer beide hengels met de streamer.





Danny is al om 11.00 uur vanmorgen gaan vissen en rond 13.30 uur sluit ik me bij hem aan. Precies op het juiste moment om hem met een snoek van 77 cm op de foto te zetten. Hij heeft er nog een gevangen, hoor ik daarna van hem!













Het loopt lekker in deze polder want in een paar uur tijd vang ik vier snoeken, en Danny vangt er ook nog een bij.







In de volgende polder die we aandoen gaat het niet van een leien dakje. Wind en regen teisteren het groene landschap en bemoeilijken vooral het werpen met de vlieghengel.





Twee keer ziet Danny een snoek afhaken achter zijn streamer en ik los een flinke snoek tijdens de dril. Dat ik vijf minuten later op dezelfde plek de snoek alsnog vang is mooi meegenomen.

Een leuk einde voor een geslaagde visdag. De High five ligt al achter in de auto als ik Francine bel of ze een bakkie koffie wil zetten voor twee verkleumde mannen. Danny staat in de buurt van de auto nog even met zijn streamer te pielen. Onder zijn neus verdwijnt zijn streamer in een enorm gat. De muil van een snoek. Aan zijn kreet te horen is het menens, en de krijsende slip van zijn reeltje laat daar ook geen twijfel over bestaan. Na een run van zeker 10 meter komt de snoek tot stilstand. Bij de kant aangekomen flikt de groenjas dat geintje nogmaals. Dan is de koek op, en bij de eerste poging heb ik haar in mijn net. Deze snoek blijkt na meting NEGENTIG centimer!







Negentig centimeter snoek op een splitcane #5 Flevocane vlieghengel is volgens Danny zijn mooiste snoek tot nu toe. Ik geef hem groot gelijk!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: