2 jul 2011

Struinen door een lintdorp

Vrijdag 1 juli. Een lintdorp  is een lang uitgestrekt dorp dat meestal langs een kanaal of poldersloot is gebouwd. In de omgeving waar ik woon komen lintdorpen veel voor. Danny heeft de  afgelopen week twee keer in een polderslootje langs zo'n lintdorp gevist en er boven verwachting goed gevangen. Behalve ontzettend veel baarsjes (zeker 80 stuks) ook nog een aantal mooie ruisvoorns en twee snoekjes. Zijn nieuwe Pequena spinhengel is dus al aardig ingevist.

Vanavond gaan we samen een paar uurtjes vissen. Liefst met de Pequena en ook nog in de polder natuurlijk, maar gezien de wind heb ik er een hard hoofd in. Danny is ervan overtuigd dat er prima gevist kan worden in de poldersloot langs het lintdorp.





Hij heeft gelijk! Op plaatsen waar de bebouwing ontbreekt staat een kabbel op het water. Maar, waar de boerderijen staan is het in de luwte bijna windstil. De spinnertjes met een 12 mm blad en klein vliegje daarachter mogen hun vangkracht bewijzen. En, dat doen ze!






Vanavond ook weer flink wat baarsjes voor ons beiden. Danny vangt daarbij ook nog eens een flinke ruisvoorn!







Naast de baarsjes laten ook twee ruisvoorntjes zich verleiden door mijn mini spinnertje. Niet veel later dacht ik heel even het met een mega ruisvoorn aan het splitcane te hebben.

Toen ik een glimp van de vis opving bleek het om een snoekje te gaan. 




Een snoekje inderdaad, maar op de tweegrammer werd het rovertje tot een ware krachtpatser getransformeerd.

Groeten,
Peter


Geen opmerkingen: