17 okt 2010

Veerkracht en elasticiteit


Zondag 17 oktober. Vanmorgen heb ik om 11.00 uur met Danny afgesproken om met onze spinhengeltjes de polder in te gaan. Er staat een zwakke noordoostelijke wind, en de temperatuurmeter in de auto geeft onderweg naar Danny's huis 8 graden aan. Ook deze zondag dus geen ideaal snoekweer. We moeten het ermee doen, en de polder waarin we gaan vissen heeft in ieder geval een goed snoekbestand. Heerlijk om weer door de polder te struinen, na twee zondagen gedwongen door de harde wind in woonwijken gevist te hebben. Tussendoor heb ik dan ook nog een aantal keer door de week een paar uurtjes gevist, alleen maar ook samen met Danny. In korte tijd hebben Danny en ik zo een hoop geleerd over onze splitcane spinhengeltjes. Na eerst heel voorzichtig met tegen elkaar geknepen billen een snoekje drillen, weten we ondertussen dat dat niet meer nodig is!

Wat ik nu weet van de Flevocane BB1 is dat je er het prettigst Terrible 30 mm en Indiana 25 mm spinnertjes op vist. Ook weet ik ondertussen wat het hengeltje kan hebben tijdens de dril van een snoek en durf ik er met Maxima 12% met een breeksterkte van 1 kg op te vissen. Deze lijn heb ik dan ook vanmorgen vroeg op het spoeltje van mijn Sedona 500FD gespoeld. Wat de breeksterkte betreft, op de BB1 is een nylon lijntje met een breeksterkte van 1 kg maximaal!

Samen hebben Danny en ik vandaag weer flink wat uurtjes langs het water gemaakt. Het was heerlijk vissen zo met een zonnetje erbij. Misschien niet de beste weersomstandigheden voor de snoek, we vingen ze wel! Beiden vingen we de man 2 snoekjes en een stuk of 10 baarsjes samen.




De veerkracht van de BB1 en de elasticiteit van de Maxima nylon worden getest.




Een dag struinen door de polder wordt bij Danny en zijn Cynthia thuis afgesloten met een heerlijke kom kippensoep.

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: