14 sep 2016

Een doordeweekse nacht...


Een simpel pauwepennetje is ook in het pikkedonker goed zichtbaar! 


Woensdag 14 september. Gisteravond heb ik rond kwart voor negen de waterkant opgezocht. Rond half vier vanmorgen was ik weer thuis. Na een bloedhete dag hoopte ik dat het richting de nacht flink zou afkoelen. Het bleef echter broeierig en dat was goed merkbaar. De karpers zetten hun siësta gewoon voort, en op wat gepriegel van klein spul na bleef het lang stil rond m'n pauwepennetje. Na eerst twee uit de kluiten gewassen brasems te hebben onthaakt, mocht ik toch nog een mooie schubkarper op de onthaakmat verwelkomen. Daarna ging onderwater het tropenrooster in, en viel het echt helemaal stil. Vanmorgen ging om zes uur m'n wekker, pfffg... Nou ja, wel heerlijk gezeten en koffie doet wonderen!

Groeten,
Peter

6 opmerkingen:

FER zei

Zo hé, met deze temperaturen heeft iedereen slaap tekort. Jij doet er nog een schepje op. Wel een mooie beloning.

Peter Linzell zei

Hoi Fer,

Bij dag een penvisser, bij nacht een penvisser. 😉

Wel super spannend hoor! In je eentje in het donker de kantjes afstruinen.

Gr, Peter

Robert Remijnse zei

Peter, de nachtburgemeester van Volendam ;)Prachtige foto met die bruine Winston erbij. Welke winston is dit ??

Groet, Robert

Peter Linzell zei

Hoi Robert,

:-)

Geen Winston, maar een op verzoek van de vorige eigenaar verlengde 24 grammer. Mede daardoor doet deze fantastische 'stok' sterk denken aan de Engelse karperhengels uit dezelfde periode. Een hengel waar ik nog steeds content mee ben, al zou ik hem/haar niet gebruiken voor het doel waarvoor de hengel oorspronkelijk door 'ome' Jan bedacht is...

Gr, Peter

Job zei

Ha Peter, nachtbraker, hoe lang is de 24 grammer nu? In de originele lengte is het ook al een fijne penhengel. Prachtig zacht met power. Succes daar en hartelijke groet, Job

Peter Linzell zei

Hoi Job, deze 24 grammer is 10 cm langer dan het origineel. Van dezelfde visser heb ik ook een Cobold 10 grammer overgenomen die ook 10 cm langer is dan de standaard uitvoering destijds was. Beide hengels zijn op het verzoek van de vorige eigenaar afwijkend gebouwd.

Thx, jij ook succes!
Groeten,
Peter