27 sep 2014

Soms zit het mee




















Vrijdag 26 september. Wat een bizarre middag was dit. Danny en ik hebben samen 13 snoeken gevangen, waarvan ik 12 stuks. Soms zit het mee - en dit is een goed voorbeeld daarvan. Alles leek voor mij te lukken vandaag. Terug naar de tiengrammers die wij gebruiken. Geen reclame! Waarom niet ultra licht? Op dit moment vind ik ultra licht vissen, dus ook met een licht lijntje van nylon, niet verstandig. De sloten hier in de omgeving liggen nog steeds vol groene 'troep' en soms word je maf van de mini baarsjes op de mini spinnertjes. Maar, ik ben ook een beetje een makkelijke visser geworden. Er kan een enorme hoeveelheid kunstaas op de tiengrammer gevist worden. En daarbij komt het allemaal niet zo nauw aan als op de vijfgrammer of lichter. Een landingsnet is ook geen must, en kan in de meeste gevallen thuis blijven.  Lekker simpel vissen, afwisselend met streamers en spinners, en met dit materiaal is dat echt ouderwets genieten.

Groeten,
Peter

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Peter,

Niets aan toe te voegen.

Alleen neem ik door omstandigheden wel altijd een schepnet mee.

Maar verder is het zoals het hoort "GENIETEN" met hoofdletters.

Groet,
Gerrit

Peter Linzell zei

Hoi Gerrit,

Thx!

Grappig, had het vanavond met Danny over jou. Hij had de streamer-site van Gerrit Elbertse ontdekt. Mooi spul! Of ik er ervaring mee had. Hahaha, ik ben al twee keer op de koffie bij 'ome' Gerrit geweest. We komen binnenkort een bakkie bij je doen, heb ik begrepen...

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Als je maar niet in December komt op de avond dat het gaat gebeuren. Tweede kleinkind is dan op komst.

Jullie zijn altijd welkom hoor voor de koffie.

Groet,
Gerrit

Peter Linzell zei

:-) Gefeliciteerd!

Gr,
Peter

Anoniem zei

Hoi Peter,

Mooie foto's en wat een aantal snoeken, prachtig!

Soms doe je net iets anders dan normaal of eigenlijk alleen maar het zelfde als altijd, het is elke keer weer een verassing.
Dit maakt het allemaal ook zo leuk en het verveelt nooit.

Misschien net dat ene halve metertje links of rechts of verder, het tijdstip, formaat en keuze kunstaas, enz, enz, wie zal het zeggen.

Soms denk ik het allemaal wel te weten {routine} en maak dan tevens mijn eerste fout.
Het beste voor mezelf is vaak : Hoe ontspannen, rustig en de tijd nemen voor alles, hoe beter het gaat en hoe intenser het genieten, waarbij de eenvoud heel belangrijk is.

Zo ook afgelopen Maandagavond, eerst mijn oudste naar Aikido gebracht en zodoende een anderhalf uurtje over.
Wat is er beter om de tijd te doden dan even te vissen.
Heel onverwachts en op de dropshot nog wel een aantal mooie baarzen gevangen tot 33cm lengte.
Dat dit mijn allereerste vissen waren op deze manier maakte dit extra bijzonder.
Groeten, lolle


Peter Linzell zei

Hoi Lolle,

Leuk om weer wat van jou te lezen! :-)

Genieten en mooie baarzen als bonus, een ideale manier om de tijd te doden. Wat gaat de tijd de tijd dan snel he!

Groeten,
Peter