22 sep 2014

Kort, maar wel lekker gevist


Eenvoud











Zondag 21 september. Vanmorgen heb ik Francine naar Hoorn gebracht. Niet om te winkelen, erger nog, om haar naar huis terug te laten lopen. Eh...hardlopen - terug naar Volendam! Bijna 25 km! Nee, we hebben geen ruzie, ze doet dit echt vrijwillig. Om de tijd te doden (ik moet beschikbaar zijn voor het geval dat) een paar uurtjes met de tiengrammer in de buurt van de auto gevist. Deze keer met een streamer. Een snoek, twee dappere kleinere exemplaren en een voor mijn doen knappe baars gingen er vol voor. Voor de verandering deze keer geen foto's met glasvezel, een belegen nylon opspoel mechanisme en vis op het gras.  ;-)

Gr,
Peter

4 opmerkingen:

Francine zei

*smak* Dank je wel. Voor het wegbrengen, het meedenken over de route, het stand by zijn in geval van nood, en voor me ontlasten de rest van de dag, als ik te moe ben om nog overeind te komen. M'n held ben je, in dit marathon avontuur.

FER zei

mooie snoek en vooral gave sprong op het 2de filmpje.

Anoniem zei

Hi Peter,

De rovers lopen alweer lekker binnen! Heb je het karperen alweer definitief afgezworen voor dit seizoen?

Overigens: wat mij betreft kunnen er nooit teveel roofvissen op de foto staan, liggend in het gras met oude werpmolentjes...

Groet,
Bert

Peter Linzell zei

@ Hoi schat, daar zijn wij een team voor! We gaan ervoor!!!

@ Hoi Fer, thx

@ Hoi Bert, :-)
Moeilijke vraag... Vanaf maart heb ik voornamelijk op karper gevist. En ondanks de verhuizing, waarin niet gevist werd, heb ik het gevoel dat het mooi geweest is. Heel mooi zelfs! Juist nu voerplekken aanleggen voor duikers, bruggen en de diepere stukken in de polder en voorlopig zou er dan nog flink 'geoogst' kunnen worden. Vissen zoals ik in maart begonnen ben. De cirkel rond maken. Maar soms moet je tevreden zijn - en dat ben ik zeker. Nu de dagen korten, de sloten volop geschoond worden, kriebelt het roofvissen. Maar, zeg nooit nooit...

Groeten,
Peter