2 jan 2015

De eerste snoeken van 2015


Een nieuw jaar een nieuw begin.

FP grafiet tiengrammer, ABU Cardinal 44 met 0,20 mm nylon op de spoel.


De eerste snoek in het nieuwe jaar.


FP Rapier, ABU Cardinal 33 en 0,12 mm nylon op de spoel.


Ouwe vliegenmepper!








Vrijdag 2 januari. Vanmorgen heb ik op de 250 cm lange tiengrammer mijn eerste snoek(je) in het nieuwe jaar gevangen. Na het middageten ga ik weer op pad, en Danny gaat gezellig mee. Danny (hoe kan het bijna anders) met de vliegenmepper, en ik verruil de tiengrammer voor de Rapier. Een wereld van verschil, en wat is dat Rapiertje toch een gaaf hengeltje. De bredere vaarten leveren ons geen enkele aanbeet op, de kleine ondiepe slootjes wel! Samen vangen we acht snoeken, waarvan vijf op de Rapier.

<*)))))))><{

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Peter,

Leuk dat je alweer van de nul af bent in dit nieuwe jaar. Mooi streamertje trouwens die baarsachtige. Nog een gelukkig en visrijk nieuwjaar gewenst!

Groet,
Bert

Anoniem zei

Hoi Peter, Ik mag je nog het allerbeste wensen voor 2015, samen met je gezin natuurlijk. By the way, die hoed staat je erg goed!

Groeten
Hans, Stellendam

FER zei

Goed bezig Peter en niet eens zo zeer omdat je alweer een snoek op het droge hebt, maar omdat je toch stiekem weer blogt.