12 feb 2013

Op naar de finish




Zondag 10 februari. Toen ik in 2005 met SddP begon was ik een van de eersten met een blog in het Nederlands over onze mooie hobby. De enige andere blogger hierover, voor zover ik weet, was Geert Vandeplancke. Na 31 maart ga ik korte verslagjes en foto's op mijn faceboek plaatsen. Na 8 jaar bloggen is het tijd voor iets nieuws! De wereld verandert snel en een blog goed en up to date bijhouden kost veel tijd. Zeker als je zoals ik regelmatig vist, weer of geen weer, en daar altijd verslag van doet. De verslagen vanaf 3 november 2011 tot eind maart 2013 op SddP zal ik zoveel mogelijk in mijn boek verwerken. Een boek waarvan ik denk dat het voor de komende jaren een goed naslagwerk is. SddP wordt als het boek klaar is opgeheven. Tot 31 maart blijf ik op SddP verslag doen, en ook vandaag is er gevist.




Helemaal uit Delft komt Jos deze zondag een dagje struinen door de polder. Maar, struinen door de sneeuw zou een betere benaming zijn. Jos moet daar bijna een uur voor in de trein zitten, en om even over 8.00 uur pik ik hem achter het CS in Amsterdam op. Zijn Spirit of Amsterdam heeft hij meegenomen. Die krijgt hopelijk vandaag de vuurdoop in de omgeving waar deze ontwikkeld en uitgebreid getest is. Een dikke snoek is hem van harte gegund. Gezien het weerbeeld zal daarvoor vandaag alles uit de kast gehaald moeten worden, en zullen we de nodige kilometers door de sneeuw moeten gaan maken.









Jos komt van ver, maar Raimond (die ook vandaag deze kant op komt) van nog verder.  Drie mannen en drie Spirit of Amsterdam spinhengels geeft een uniek plaatje. Ik ben trots op deze hengel, en na vandaag zelfs nog meer. Jos heeft op zijn exemplaar de hele dag gevist met in mijn ogen veel te zwaar kunstaas. Een streamer van het formaat dwergkonijn! De taaie dikwandige blank van de Spirit gaf geen krimp, en uiterst traag gevist, bleek vissen met de veel te grote streamer prima te doen. De hengel had nog voldoende fut over om goed de haak te zetten, zo zou blijken.






Met twee mooie snoeken voor Jos is het een prima visdag geworden. Waar Raimond en ik weinig interesse kregen van de snoeken voor onze kleine streamertjes had Jos geen reden tot klagen. De meeste snoeken haakten af, maar geregeld zwom er iets mee achter het konijn van Jos.

Raimond heeft vandaag de polder zonder een gelande snoek verlaten. En dat komt niet vaak voor! Twee kleine snoekjes toonden interesse in  zijn streamer maar werden niet gehaakt. Aan de glimlach van oor tot oor aan het eind van de middag op zijn gezicht kon ik zien dat hij zich gelukkig toch prima vermaakt had.






Bizar, ik ving de eerste snoek van vandaag binnen tien minuten vissen op nog geen 50 meter bij de auto vandaan. Mijn enige vis van vandaag, de uren daarna heb ik drie keer een snoek op het laatste moment zien afzwaaien, en dat was het. De nieuwe Daiwa Tournament Braid deed vandaag tijdens temperaturen rond het vriespunt niet onder voor de Nanofil die Jos en Raimond op hun werpmolens hadden zitten. Een goede test en vooral een mooi vergelijk!

Groeten,
Peter

7 opmerkingen:

Kees de Vries zei

Jammer dat je er mee stopt!

Groeten Robert

Anoniem zei

Hallo Peter,

Een verslag en foto's weer zoals we gewend zijn van je.
We zullen je blog (althans ik) gaan missen in de toekomst.
Helaas wat mindere vangsten van jullie drie, maar de stemming zat er goed in, dat is duidelijk te zien aan die BIG SMILE van jullie.

Groet,
Gerrit

Marcel zei

Hallo Peter,

Sinds ik weer vis op snoek volg ik jouw blog zo'n beetje dagelijks. Erg informatief, mooi, leuk en gepassioneerd geschreven! Zal (met tegenzin) ook op facebook moeten om jouw (of beter, jullie) belevenissen te kunnen blijven volgen. Ben benieuwd naar het boek. Hoe ga je dat verspreiden?

Groet,

Marcel

Klaasjan zei

Dag Peter,

Jammer dat je stopt met je blog. Ik heb het al die jaren met veel plezier gevolgd.

vrgr Klaasjan

Anoniem zei

Hi Peter,

Da's echt bikkelen zo in de sneeuw! Wel mooie plaatjes en toch nog snoek gevangen. Die Daiwa lijn klinkt goed. Ik ga vanaf juni ultralicht met whiplash crystal lijn (8/00) aan de slag. Vorig jaar heb ik daar een paar keer mee gevist en dat ging prima. Heb je dat ook al eens geprobeerd?

Ik moet er trouwens nog even niet aan denken dat je je blog gaat opheffen. Het was altijd weer mee-genieten en mee-leren als je weer een verslagje plaatste...

Groet,
Bert

Anoniem zei

Hoi Peter,

Het opheffen van je blog is toevallig geen 1 april grap?

Groet,
Frans.

Peter Linzell zei

Hoi Frans,

Da's een goeie! - maar niet mijn bedoeling...

Groeten,
Peter