3 nov 2011

De ideale spinhengel(s) voor de streamer en NanoFil







De lezers mochten meekiezen en er waren twee spinhengels die veruit de meeste stemmen hebben gekregen. De CJW Mosquito 1 LV op de eerste plaats en de Mosquito 0 LV op de tweede plaats. Ik vond het moeilijk kiezen gisteren bij Cor in de zaak. Na een half uurtje was ik eruit: ik neem ze alle twee!

Ik kon daarna ook nog kiezen uit rood, zwart en groen gewikkeld. Gisteren was ik op de scooter en dus heb ik ze vanavond met de auto afgehaald. Uiteraard heb ik voor beide spinhengels, SddP groen gewikkeld gekozen.

Meer informatie over deze spinhengels en mooiere foto's volgen.

Groeten,
Peter

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Peter,

Proficiat de nieuwe hengels,je zal er veel plezier aan beleven.Welke molen gaat erop?

groeten uit Belgie

Peter Linzell zei

Hoi Peter,

Dank je wel!

Op de 1LV de Shimano Rarenium 1000FA en op de 0LV de Shimano Symetre 500FJ.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Mooie hengels Peter, hopelijk zijn dit blijvertjes.
Ik kan me nog heugen dat CJW een jaar of 6-7 geleden het neusje van de zalm voor je waren.
FP.man.

Peter Linzell zei

Hoi (FP. man) Lolle,

Zeven jaar geleden reed ik in een Opel Vectra, daarna drie jaar in een Renault Laguna Grand Tour (lekker ruim met kleine kinderen), om vervolgens drie jaar lang in een saloon uitvoering van de Renault Laguna te rijden. Sinds drie weken rijd ik in een Toyota Prius.

Voor het vissen met de streamer en NanoFil lijn was ik op zoek naar een langere spinhengel van grafiet. De lengte en de onverslijtbare nickel/titanium geleideogen van de Mosquito LV spinhengels sluiten daar mooi op aan.

Splitcane is perfect om met nylon en spinnertjes te vissen. Op langere lengtes wordt het voor mij te zwaar. Op kortere lengtes vond ik het niet prettig vissen met NanoFil. Daarbij zijn deze hengels niet ontworpen (BB1 - BB2) om met rekloze lijnen te vissen.

De Fair Play spinhengels (ik heb twee Spinmatic's en een tiengrammer) ga ik ook niet met rekloze lijnen inzetten.

Groeten,
Peter

Klaasjan zei

De lange 5 grammer staat ook bovenaan mijn verlanglijstje. Met de lange 3 grammer vis ik nu al een tijdje en die hengel is een blijvertje. Ik hoop op je blog binnenkort een vergelijkstest te lezen tussen beide hengels en ben benieuwd naar jouw mening over het werpgewicht van beide hengels tov de fairplay en splitcane hengels waar je anders mee vist.

Anoniem zei

Hoi Peter,

Mooi setje Streamer/spin hengels heb je zo. Deze LV-versies hebben toch weer met een heel ander karakter dan de 'gewone' Mosquito spinhengels. Daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Zelf heb ik ook hengels van diverse bouwers, en ze bijten elkaar niet. De ene keer met de Fairplay op pad en de andere keer de CJW, of on jouw geval de Flevcane, geen probleem toch?

Groeten, Ard

Anoniem zei

Ik val je niet aan hoor Peter, begrijp me goed!
Ik vind je een aardige kerel met het 'vissers hart'op een goede plaats, maar ik snap vaak niet waarom veel vissers zo varieren en elke keer dat dat gebeurd is men zo vol lof over datgene wat 'nieuw'is en dan denk je: die heeft gevonden wat hij/zij al zo lang zoekt, maar een tijd later is er weer iets anders of toch weer terug naar......?
Een auto kan ik me wel voorstellen, alhoewel ik nu bijna 30 jaar een rijbewijs heb, ben ik in al die tijd nog maar met mijn vierde auto bezig :)
Wat betreft hengels, de laatste 32 jaar maar één merk, vandaar mijn opmerking!
Ik zal wel teveel van mijn eigen tevreden beleving uitgaan en vergeet dat wel eens. :)
Met vriendelijk groet, lolle