1 feb 2021

Met de Ambassadeur


Halverwege de jaren 80 begon ik te vissen met de baitcaster en daar bovenop een reel. Een ABU AMBASSADEUR uiteraard,  en die 'dingen' kosten toen een klein vermogen. Baitcasters vindt je tegenwoordig (bij wijze van spreken) op iedere straathoek, toen dus niet. Mijn eerste baitcaster was een Casting Corner bij Peeters vandaan - weet nog precies wat ik mocht afrekenen toen. Driehonderdvijftig gulden! En het bleef niet bij één Ambassadeur en één baitcaster, wat dat betreft is er later weinig veranderd😉 In combinatie met de ABU HILO pluggen bleek de baitcaster bijna een snoek magneet. Trollen op groot water deed ik ook graag en dat dan uiteraard ook met de baitcaster en HiLo pluggen. En toen kwamen er kinderen, en dus ook minder vistijd. In de daarop volgende jaren m'n boot verkocht en ook het materiaal waar ik vroeger zo fier op was is flink uitgedund. Gelukkig heb ik nog het één en ander bewaard... Dat de combinatie baitcaster,  ABU Ambassadeur en een ABU HiLo plug nog niets aan vangkracht heeft ingeleverd is vanmiddag opnieuw gebleken. Binnen twee uurtjes mocht ik 4 snoeken onthaken. De eerste was al een hele mooie met haar 89 cm, de derde snoek was het klapstuk met 103 cm.







 Groet van Peter 

3 opmerkingen:

Dagboekvaneenvisser blogspot.com zei

Prachtig broer 😉👌

Robert Remijnse zei

Dikke Krokko's Peter. Goed bezig bij deze trip down memory lane.
Groet, Robert

Unknown zei

Mooie vangsten Peter, ik vis sinds een half jaar alleen maar met de Baitcaster helemaal verslaafd eraan! maar wel u.l. Baitcaster is max 8 gram en een 3/4 grammer is in bestelling. Groet Rinus