29 nov 2019

Geen uitdaging

BERICHT UIT DE OUDE DOOS!

29/12/2010


Woensdag 29 december. Afgelopen maandag stuitte Frank en ik tijdens het pijpenkoppen zoeken op een groot wak voor een duiker. Als sportvisser moest ik daar toch even kijken. Wat we aantroffen overtrof al mijn verwachtingen! In het goed doorzichtige water zagen we meerdere karpers zwemmen. Daaronder een paar hele grote en zware vissen.

Tot twee jaar terug viste ik regelmatig in de winter op karper. Als je weet waar je ze moet zoeken, dan vang je er vaak meerdere achter elkaar op een plek. Door de kou is het soms bikkelen, maar de vangsten maken dat meer dan goed.

Aan het eind van de ochtend ga ik vandaag richting de duiker. Zoon Robin gaat mee en kan dan meteen wat foto's maken. Het plan is eerst wat mais en brood te voeren en dan de hengel uit de auto te halen.



De mais wordt genegeerd door de vissen, maar het langzaam naar beneden dwarrelend brood zien we meerdere keren in de mond van een karper verdwijnen. Ik besluit om de hengel in de auto te laten. Vissen moet voor mij een uitdaging zijn, en dat is het in dit geval zeker niet!

Groeten,
Peter

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Peter,

Een diepe buiging. Zoals jij ken ik er maar weinig.

Groet Joop

Anoniem zei

Bijzondere beelden. Blijkbaar worden deze karpers door de winterse omstandigheden gedwongen zich in dit kleine stukje open water op te houden. Ik begrijp je afweging, mijn respect voor een juiste beslissing! Mooi om te laten zien.

groet,
alex

Anoniem zei

zien is al goed genoeg.met gezond verstand weet je wat je de vissen aandoet;ze hebben het nu erg zwaar en om ze nu te pesten door ze te vangen kost de vissen een hoop energie.om ze zo dichtbij te zien en te weten DAT je ze kunt vangen maakt het meer dan goed.
CHAPEAU,
GROETEN,PATRICK

xkamilx zei

Hallo Peter,
mooie beelden. En ik versta heel goed dat het dan kriebelt om die vissen aan de haak te krijgen. Maar zoals je zei, het zou helemaal geen uitdaging zijn.
Ik verwacht nu wel foto's van deze karpers op het droge nu je weet dat ze er zitten. Gevangen na op een beter moment natuurlijk :-)
Trouwens, mijn grootste karper ving ik op een klein,wit twistertje van een 2 cm lang tijdens het baars peuteren. (Na eerst één kwijt te spelen doordat ik viste met een korte vaste stok, verving ik deze door mijn matchhengel)
Een mooie uitdaging voor wanneer groter kunstaas niet toegestaan is :)-

Groeten en prettige feesten.

Kamil.

Anoniem zei

respect hoor peter

pretige feestdagen

Peter de belg

Frank zei

Peter

goede zaak , ik kom ze zo ook wel eens tegen maar dan is het water open .
het lijkt er nu op dat ze in zuurstofrijk water komen herstellen.

Grtn Frank

Anne zei

Hey Peter,

Super gaaf filmpje om te zien!!

Groetjes Anne

Karpertje-13 zei

Dag Peter mooie opnamens.
Of je er verstandig aan doet om er daar ter plekke op te gaan vissen kan ik zo niet beoordelen dan moet je het water en de diepte,s kennen en de lengte en de vispopulatie.
Maar het is wel mooi om te zien
Groet Hennie H
en een mooi 2011 toegewenst