10 aug 2017

Mitchell 358



Dries en ik spraken elkaar voor het eerst - zeker acht jaar geleden - in het winkeltje van Cor Spinhoven. Wat me vooral bijgebleven is van dat gesprek is dat er een klik was tussen ons.

Op de HvZ beurs gehouden het afgelopen voorjaar in Zaandam spraken we elkaar opnieuw. En we bleken ook nu nog steeds op dezelfde golflengte te zitten. Zo'n gesprek eindigt met; 'we houden contact en we gaan zeker een keer vissen samen'. En zoals dat meestal gaat, komt daar niets van. Druk, druk, druk...

Maar! Een paar weken geleden op een ouderwets gezellige vrijdagavond in de winkel van Bert Schouten was Dries er ook.


Iedere centimeter van de koffietafel wordt benut. 

Mister Mitchell

John, Rick en Bas

Gemaakt om mee te vissen!


Op de koffietafel had Dries twee identieke, maar voor mij totaal onbekende Mitchell 358 werpmolentjes neergelegd.



In het kort;

De Mitchell 358 is zeldzaam, en in Nederland niet verkocht. Lijkt op de 308, maar de inhaalsnelheid is aanzienlijk hoger. Geen planamatic aandrijving zoals bij de oer 308, maar crosswind. Binnenin de 358 is het brons wat de klok slaat. Wat in het oog springt is het groene slingergreepje, verder is er geen opzichtige opsmuk aangebracht. De latere 408 is grotendeels een geprimte 358.


Onbekend maakt in dit geval niet onbemind en toen Dries mij vertelde dat hij er nog een aantal had... Je raadt het al!





Nog geen 14 dagen later mocht ik er een ophalen in Heiloo. Ook nog eens voor een vriendenprijsje. Thx!!!


De kunststof opvulring in de (diepe metalen) spoel is ook groen.

Met dank aan een oplettende lezer uit Papendrecht 😉


Made in France  &  Made in England
0,20 mm nylon - trekkracht 6 lb


Die gaat onder de Hardy Richard Walker Avon. Voor mij de perfecte match al adviseerde Hardy destijds de grotere 300 en/of 410 voor de Avon.


Op de Frans/Engelse tour in de Noord Hollandse polder.









Dries in de bocht...



Koffietijd



Afgelopen zondag was het dan zover, 'Struinen door de Polder' met Dries. En uiteraard met onze Mitchell 358's. Dries bedankt, en dat moeten we binnenkort absoluut nog een (paar) keer overdoen!

Groeten van Peter

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Peter

Een mooi verslag waar ik weinig meer aan toe kan voegen.
Ik ben blij dat de Mitchell 358 ( prince rapid ) indruk heeft gemaakt.
Dit gaan we zeker nog een keer doen met de Mitchell 308 Benjamin ?

Groeten. Dries

spinner zei

Hoi Peet,

Precies zoals het hoort te zijn, als kleine jongen kwam ik al in de winkel van Ronald Fenger {mijn oom was met hem bevriend en ik was als 10 jarige samen met mijn oom lid van de casting vereniging die Fenger op had gericht] en Fenger was een Hardy filiaal,en deze tot nog steeds de mooiste hengelsportzaak waar ik ooit geweest ben, deze zaak straalde zoveel sfeer uit dat bij de gedachte de kippevel op voel komen, maar in de winkel was het alleen maar Hardy en Mitchell vitrines vol van dat mooie materiaal.

gr Dre

Robert Hilbrands zei

Alweer van die mooie materialen en van die mooie vissen. Maar het allerbelangrijkste: kameraadschap, samen vissen en avonturen beleven. Prachtig!

Robert

Anoniem zei

Hoi Peter,

Ik vis nog steeds met holglas en mitchell 204 304(cap) 300 308 408 enz. het is oud maar niet versleten. een dril op een carbon vind ik niet fijn het is me te brusk. En als het regent of er komt onweer moet ik die ook wegstoppen ;-) maar Hardy en mitchell is voor mij ook een ideale combi bruce and walker heb ik ook. is vergelijkbaar. Het gaat er om dat je er fijn mee vist en vangt ook :-)

Groetjes,
Chris (xello)

Peter Linzell zei

Ik kijk ernaar uit Dries!

Thx Dre, en wat een mooi verhaal! Bedankt voor het delen daarvan.

Daar valt niets meer aan toe te voegen Robert!

Hoi Chris, zo is het maar net!

Groeten van Peter