9 jun 2014

Verhuisdozenpraat




Maandag 9 juni. Tussen het verhuizen (en alles daar omheen) door toch een paar uurtjes vistijd gevonden vandaag. Op nog geen tien minuten lopen van onze toekomstige voordeur vandaan heb ik deze uurtjes struinend met de FP Rapier doorgebracht. :-)  Zoals te verwachten, flink wat baarsjes, maar ook drie ruisvoorns gingen vol voor de mini-spinner.




Van twee aardige knapen te horen gekregen dat hier ook snoek zwemt. Het touw op hun werpmolens was dikker dan mijn nylon. De pluggen groter dan mijn Mitchell 308. Ik zou zomaar een snoek kunnen haken, en dan → het bekende goed bedoelde verhaal. Tja... Misschien had ik wel heel veel geluk vanmiddag!

Groeten,
Peter

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha broer dat is flink verhuisdozen uitpakken ;-). En of het geluk is????? Mooie ruizer hoor en de eerste snoek is ook weer een feit. Hellemaal top. MVG John.

Peter Linzell zei

Thx broer!

Gr,
Peter

Anoniem zei

Zo te zien ga je je helemaal thuis voelen, Peter :-)

Leuk die ruizers op de spinner

RobertHil

Wouter v. zei

Mooi Peter zo'n stekkie dicht bij je nieuwe woning!

En gaaf die ruisers op de spinner!

Ik heb ze nog niet op de spinner gehad,wel onlangs een aantal hele mooie op de droge vlieg.

Prachtvissen,succes met de verhuizing gewenst!

Wouter.

Ben zei

Snoek? Ja natuurlijk zwemt er snoek! Wat zou jij moeten ik een snoekloze omgeving, Peter? Da's net een vis uit het water ;)

Veel succes met de verhuizing!

Groet,

Ben

Peter Linzell zei

Hoi Robert, een aantal jaren geleden heb ik gericht met de spinner gevist op ruisvoorn. Spinnertjes met blaadjes van 8 tot 12 mm en piepkleine vliegjes erachter.

------------------------------------------------------------------------------------



Hoi Wouter, op de droge vlieg is nog mooier!

-----------------------------------------------------------------------------

Hoi Ben, je slaat de spijker op z'n kop! ;-)

------------------------------------------------------------------------------

Thx mannen,
Peter

Alex zei

Mooie vangsten. Wat was de grootte van het spinblad?

Peter Linzell zei

Hoi Alex,

Een 15 mm blad en daarachter een witte bug.

Gr,
Peter