15 feb 2014

Snoekweer

















Dinsdag 11 februari. Afgelopen zondag was ik mee met Francine als toeschouwer bij de halve marathon van Schoorl. Zelfs langs de kant was het afzien geblazen. Bikkelen, ik hou er wel van, en Francine ook!

Vanmiddag zijn de omstandigheden vergelijkbaar met die van zondag, en dus heb ik de hele polder voor mezelf. Wat een luxe! Echt snoekweer, anders kan ik het niet omschrijven. Geen weer voor dunne Rapiertjes, maar de twaalfgrammer staat zonder problemen zijn mannetje.

Drie snoeken gingen vol voor de spinner/streamer combinatie. Simpel en effectief kunstaas dat, als je het zelf maakt, een kwestie van kwartjes is. Zeiknat en met een leeggemaakt hoofd verlaat ik na tweeëneenhalf uur de polder.

Groeten,
Peter


Het bos in met Danny






















Op een P.K. prototype zesgrammer, LuXor 1AR, 0,16 mm Stilon en een Tubefly


Splitcane in de bocht




Vrijdag 14 februari. Twee weken geleden hebben Danny en ik een mooi stukje water ontdekt, verstopt tussen de bomen. Hier wordt niet gevist, dat is zeker. Uit ervaring weten we dat dit soort watertjes soms schatkamers zijn voor de liefhebber van de ultra lichte spinhengel. Bij de eerste kennismaking met dit water is het resultaat boven verwachting.

Groeten,
Peter

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wàt een avonturen en wàt een vissen, Peter! Schitterend om nieuw water te ontdekken. Je verbaast je soms over de meest onooglijke plekjes waar de snoek zich ophoudt.

RobertHil

Peter Linzell zei

Hoi Robert,

Thanks!

Gr, Peter

Peter zei

Ik vind de kleuren en het patroon op die eerste vis echt ongelooflijk mooi. Late reactie, maar ik moest het even kwijt.