12 jul 2012

Polder, lekker...




Woensdag 11 juli. De polder in, en de wind door je haar. Heerlijk een avond struinen door de open polder waar de wind vrij spel heeft. Als klein jongetje kwam ik regelmatig in deze polder, het land was toen van mijn opa. Vanavond ben ik er weer, niet alleen maar samen met mijn zoon. De wind heeft geen vat meer op mijn steeds dunner wordende haar, maar bij Robin worden de lokken alle kanten op geblazen.






Struinen door de polder op voor mij bekend terrein, maar voor Robin wacht achter ieder hek dat wij moeten nemen iets nieuws. Wat is er mooier voor een vader dan zijn eigen zoon het pad te zien bewandelen dat ik zelf zo vaak in mijn jeugd bewandeld heb.

Ik ben benieuwd hoe het recept The Artist,  Ultegra Advance 1000S, Nanofil 0,06 mm en de Pelikaan lepel zich houdt in de winderige polder. Net zoals de PaKo PS laat de vijf grams Pelikaan lepel zich uitstekend werpen, met wind mee, maar ook wind tegen. Dat de NanoFil zich ook prima houdt tijdens de bij vlagen harde wind wist ik al. Geen last van windknopen of blijven hangen achter uitsteeksels op de werpmolen.






We vissen de polder heen langs de linkerkant, en terug via een oud bijna verzonken bruggetje langs de rechterkant. De heenweg levert slechts een aanbeet op. Een duidelijke misser, want het staaldraadje heeft voor de lepel een flinke knauw gekregen.










Terug is een ander verhaal... De eerste snoek meldt zich al snel. Deze rover lag bijna in de kant te wachten op een prooi, in dit geval mijn Pelikaan lepeltje.






Daarna blijft het een tijdje rustig, maar als de zon begint te zakken meldt snoekje nummer twee zich. Zelf ben ik altijd blij als zich ook een kleiner exemplaar aandient, dat wordt straks de snoek voor de toekomst.




De tijd vliegt voorbij als je lekker bezig bent in niemandsland. En op zo'n avond als deze wordt het voor je gevoel altijd te vroeg donker. Donker of niet, snoek nummer drie van vanavond neemt toch mijn lepeltje te grazen!

Groeten,
Peter


10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Peter en Robin ,

Wat hebben jullie toch mazzel met die mooie polders bij jullie in de omgeving , ze leveren mooie vis , mooie plaatjes en mooie verhalen op !!

Trouwens , Peter , welk landingsnet gebruik jij ?(die op je rug)

Groeten Raimond

Peter Linzell zei

Hoi Raimond,

Ik hoorde van Cor dat je de trotse bezitter van The Edge bent geworden. Leuk, daarna hoorde ik van Hennie (Traditional) dat je daar ook langs bent geweest. Wanneer kom je The Edge en de Pelikaan lepeltjes een keer testen bij mij in de polder?

Dat net heb ik jaren geleden een keer bij Handyfish in Heiloo gekocht.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hoi Peter,

Klopt , was vorig weekend bij Traditional ,o.a lepeltjes gehaald(wil er binnenkort nog wat bij halen ) Maar wat een leuke zaak is dat ! Dat zijn echte liefhebbers ! Vond het leuk om met Hennie over het UL vissen en de materialen te hebben,blankjes en hengeltjes onderlijnmateriaal,kunstaas..enz
Altijd leuk en leerzaam

En ja , was ook bij Cor geweest, was weer beregezellig , wat "the Edge" betreft ,heb er vooral mee op baars gevist tot nu toe , toevallig gisteren een klein snoekje er mee gevangen ,superhengeltje! , maar dat weet jij als geen ander :)
En ik had een maandje geleden de Rarenium 1000 ingeruild voor een Stella 1000FE .....

Maar even over vissen in de Polder , lijkt mij harstikke leuk , Ik heb over 3 weken vakantie , dan heb ik sowieso tijd zat , maar iets eerder kan ik denk ik eventueel ook wel een keertje in een weekend...
Ik zal je er een dezer dagen over mailen, O.K?
Mocht je nog gaan vissen vandaag , SUCCES !!!!
Groeten Raimond

Anoniem zei

Hoi Peter en anderen,

Het lepelvirus is toegeslagen. Ben een beginnend poldervisser en voor het eerst met de pelikaanlepel op stap met de LV1 in Wilnis. Even wennen maar toch 1 misser, 3 lossers en 2 snoeken op de kant waarvan één van 80 cm.
Dat landingsnet is te koop bij Peters in Amsterdam bij mijn weten. Ik heb er kort geleden (enkele maanden) eentje gekocht.

Groet,

Bert

Peter Linzell zei

Hoi Raimond,

Traditional is een snoepwinkel voor de liefhebber van de ultra lichte spinhengel. Ik was er afgelopen vrijdagmiddag voor wat extra Pelikaan lepeltjes en ben er uiteindelijk de hele middag gebleven. Net zoals bij Cor in de winkel is het er altijd goed vertoeven.

Een Stella 1000FE! Wow!!!

Mailen is altijd ok, dan prikken we meteen een datum.

Groeten,
Peter

Peter Linzell zei

Hoi Bert,

Beginnend poldervisser, en dan meteen 80 cm snoek vangen, jij bent voorgoed besmet met het lepelvirus.

Gefeliciteerd!

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hallo Raimond,

Als je extra pelikaan lepeltjes wil halen bij Traditional, mag je wel eerst even opbellen.

Afgelopen vrijdag waren ze niet allemaal meer op voorraad (heb er ook nog wat gehaald).

Ze zouden wel weer snel komen.

Maar gelukkig nog wel veel ander Ultra licht speelgoed.


Groet,
Gerrit

Peter Linzell zei

Hoi Gerrit,

Wij lopen elkaar steeds mis bij Traditional!

Ik had gelukkig wat lepeltjes laten wegleggen door Hennie, want de pennen waar aan ze hangen waren bijna leeg.

Ruud was gelukkig al bezig de nieuwe voorraad af te monteren.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hoi Peter,

Als het goed is heb je mijn 06 nummer.

Anders mail ik hem wel even.

De koffie of thee staat altijd klaar.

Op vrijdag zijn we meestal thuis, dat heb je dan zijn we oppas opa en oma.


Groet,
Gerrit

Anoniem zei

Hoi Gerrit ,

Bedankt voor de info , ik zal zeker eerst even bellen voor ik die kant op ga :)

Groeten Raimond