1 jul 2012

Fint


Van vismaat en vriend John van Gameren ontving ik gisteravond het onderstaande bericht.


Op fint met de Fair Play tiengrammer, 0,08 mm Nanofil en een 10 grams Toby lepeltje


Hallo Peter, de Nanofil is getest op de waterweg. Wat een super lijn. Geen gekink daar waar vismaat Ruud zijn spoel kon leeg knippen van de pruiken kon ik zonder probleem vissen. Ook het werpen vele meters verder en dan echt heel veel meters verder. Een worp met een 10 grams toby en ik zag bijna de opvulling van de spoel kan je nagaan hoe ver dit gooit. Veel aanbeten gehad. Ik had er zelf een die voelde ik als een baars op misschien wel vijftig meter afstand meerdere malen bijten voor dat hij hing. Echt super. Ruud stopt ook met nylon in de waterweg. Hij heeft wel metalen links gemaakt voor dyneema die bestaan al maar zelf maken kan ook. Niets geen knopen meer een geweldige oplossing en maakt nano gelijk super want er is geen knoop meer om een wartel te verbinden dus de zwakste schakel de knoop is niet meer nodig. Ik heb dit vandaag kunnen testen en het werkt super.. Word super, ook te gebruiken bij het vissen met kunstaas. Ik heb er een mee die kan ik nafabrieken echt bizar geen gekloot meer met knopen. Peter de volgende keer ga jij mee genieten van deze super sportvis. 


MVG John.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Peter en John;
Heerlijk dat wadend vissen!

Ik ben toevallig ook bezig met Nanofil(10/00) en de No knot clip.Deze clip werkt inderdaad een stuk beter dan welke knoop dan ook.Hoe dunner, hoe gevoeliger en kwetsbaarder de dyneema wordt voor wrijvings hitte dat ontstaat bij het knopen,het inwerpen en harde aanbeten.

Maar ook met gebruik vd No knot clip zul je merken dat na een aantal keren een flinke beuk van een visaanbeet,of hard inwerpen van kunstaas,of vast geraakt kunstaas lostikken, de Nanofil in de buurt vd bevestiging aan de clip begint te verzwakken en redelijk gemakkelijk breekt.
Vanaf 12/00 en hoger Nano zal dit geen probleem zijn maar ga je dunner tot 4/00 zul je regelmatig een stukje(30 cm) Nano af moeten knippen en opnieuw aan de No knot bevestigen.Dit gaat overigens vrij snel en gemakkelijk.Beter dan alle andere bekende knopen.

Leuk dat de Finten er weer talrijk zijn;Ik vis er met de 3 grammer op.Met lepeltjes en pilkers van 3 tot wel 8 gram die je probleemloos kunt werpen en binnenvissen op de 3grammer.Afhankelijk hoe en hoe hard de wind staat.
Met zijwindje 5-6 gebruik ik de 5 of 7 grammer.
Roy

Marvin ( Alkmaar ) zei

Hey John

Nanofile o.o4 en een no_knot ...iets makkelijker is er geloof ik nog niet
Ben blij dat je het ontdekt en iets positief er over schrijft zodat ik niet de enige ben die er zo over denkt wat jij heb meegemaakt

Anoniem zei

lagrasseHallo Roy als je met dunnerelijn vis draai dan een paar keer meer om de no knot hierdoor komt er minder spinning op het haakje en de lus te staan en maak je een sterker geheel. Ik wikkel minimaal 7 keer er om heen maar voor dunnere lijn kan dat misschien wel 10 of 12 keer zijn. MVG john.