18 dec 2012

Never change a winning team?




Zondag 16 december. De dunnere maten PowerPro vinden is niet makkelijk. Onder de 0,10 mm zijn ze bijna nergens op voorraad. Bij Eurotackle wel, en 1 dag na mijn bestelling had ik twee klossen in huis. De 0,08 mm voor de Spirit of Amsterdam en de 0,06 mm voor de Mosquito 1LV. 

PowerPro is nog steeds nieuw voor mij, en daarom heb ik besloten om vandaag de 0,08 mm op de 1LV te gebruiken. Het echte vertrouwen in deze lijn moet nog komen. 








Vandaag komt Raimond hier vissen. Naast een hoop gezelligheid heeft hij ook voor mij bij Hennie Kruidenier de nieuwe 7-strand Knot2Kinky  en super kleine speldjes meegenomen.

Namen van de winkeliers noem ik omdat een lezer uit Woerden er alles aan doet om SddP als een door een enkele hengelsportzaak, hengelbouwer en kunstaas maker gesponsord blog neer te zetten. Ik zeg: zet je computer uit en ga net zoals wij lekker vissen, in plaats van verzuren achter je beeldscherm. :-)














Een dag vissen van donker tot donker levert ons vandaag samen zes snoeken op. Vier daarvan voor mijn vismaat, waaronder twee beste snoeken. Na een lange dag vissen zijn de 7-strand Knot2Kinky draadjes nog als nieuw en ook mijn PowerPro heeft zich goed gehouden. Dit was de eerste lange sessie met PowerPro voor mij, Raimond vist uiteraard gewoon met Nanofil. De volgende keer als ik met de Mosquito 1LV op pad ga, ga ik met de 0,06 mm PowerPro aan de slag, het vertrouwen in deze lijn is er nu.



Maandag 17 december. Ik kan het niet laten, vandaag toch nog even een uurtje op pad. De 1LV moet daarvoor plaats maken voor de Spirit of Amsterdam, en alleen een lepel en een tubefly gaan mee. Maar ik heb nog iets gewijzigd, van de 7-strand Knot2Kinky heb ik een bijna 80 cm lange onderlijn gemaakt. Voor mijn gevoel valt de knalgele PowerPro (te) goed op onder water, en ik heb gisteren tot 4 keer toe een snoek op het laatste moment zien afhaken.






De Tubefly prik ik in de schoeiing om hem goed nat te maken voor ik ermee ga vissen. Daarom begin ik met de lepel. Bij de tweede worp is het al raak!






De lepel maakt daarna plaats voor de Tubefly en ik besluit om Raimond te bellen. Met de telefoon tussen mijn oor en linker schouder is Raimond getuige van de tweede snoek van vanmiddag.



                                                                                      Kijk ook even naar de lange onderlijn en het kraak heldere water




Of het door de extreem lange onderlijn komt weet ik niet, maar waar ik gisteren last had van afzwaaiers, en mijn tweede snoek pas in het donker ving, gaan ze vandaag zonder te aarzelen voor mijn kunstaas. De derde snoek van vanmiddag is een dikke 80-er. Alle drie de vissen zijn binnen een half uur gevangen. Daarna is de koek op en na een dikke drie kwartier hou ik het voor vandaag voor gezien.


*UPDATE*

Dinsdag 18 december. Ik ben nu toch wel echt benieuwd hoe de 0,06 mm PowerPro het doet. Een uurtje kan ik vandaag vrij maken om daar achter te komen. De Mosquito 1LV gaat mee, en de 0,06 mm PowerPro heb ik op de Raranium 1000FA gespoeld.

Ik begin met de grootste Pelikaan lepel en die kan ik nu een stuk verder werpen dan afgelopen zondag toen ik met 0,08 mm PowerPro op de Mosquito 1LV viste.






Na een klein snoekje wordt de lepel gewisseld voor een witte SddP streamer met dubbele zonkerstaart. Al snel daarna mag ik daarna een mooie snoek bijschrijven. Niet verkeerd voor een uurtje testen, dacht ik toen nog.








Maar er zat nog een snoek in verschiet, en een beste ook nog. Het meetlint gaf 73 cm aan, en daarmee was deze snoek net iets korter dan mijn 80 cm lange Knot2Kinky onderlijn.

Groeten,
Peter

6 opmerkingen:

Vincent Wiedijk zei

Leuk stukje Peter en ook mooie snoeken.
Maar waarom gebruik je het knalgele PowerPro en niet de veel meer onzichtbare groene versie?
Dat is er ook in 0,06 mm en 0,08 mm in dezelfde kwaliteit.

Anoniem zei

Hallo Peter


Ik vis graag met een gekleurde lijn hierdoor kan ik het kunstaas beter vissen , de opmerking dat een vis het zou kunnen zien vindt ik kul want dat zou de snoek ook kunnen zien dat er bv haken aan zitten trouwens vissen in de kleur redhard , firetiger zwemmen nog niet dagelijks hier in de wateren moet toch opvallen zou ik denken

gr jerry

Peter Linzell zei


Hoi Vincent,

Naast mosgroen is er ook een rode uitvoering van PowerPro. Goed zichtbaar boven water (voor de visser), maar wordt onder water grijs/bruin van kleur. Of dat echt zo is...


----------------------------------------------------------------------


Hallo Jerry,

Kleuren vangen meer vissers dan vis! Een rek gevuld met gekleurd kunstaas, en je voelt je als visser in een snoepwinkel. Toch zijn er vissers die zweren bij een bepaalde kleur van hun kunstaas.


----------------------------------------------------------------------

Groeten,
Peter





Anoniem zei

Hallo Peter en Raimond.

Dat ziet er weer goed uit.Mooie vissen.
Raimond heeft mij goed bij gepraat over de gebruikte materialen.

Top spul dat knot2kinky ;-)

GR Rogier

(Hengelsport Kruidenier)

Anoniem zei

Hoi Rogier ,

Leuk dat je mee leest :)
Je kunt hier op de blog van Peter een hele hoop informatie vinden over het vissen met spinhengels en diverse soorten kunstaas,leesvoer zat ( ook over de Rarenium molen )
En ja, de knot2kinky is inderdaad top !
Groeten Raimond



Peter Linzell zei

Hoi Rogier,

Thanks!

Groeten,
Peter