26 okt 2012

River2Sea Gold'n Crank and more




Donderdag 25 oktober. Het is herfstvakantie in huize Linzell en als het even kan ga ik natuurlijk naar de waterkant. Vandaag met de CJW Mosquito 0LV, de Rarenium 1000S opgespoeld met 0,06 mm Nanofil, en alleen SddP streamers en een River2Sea Gold'n Crank plugje gaan mee.














Nadat ik eerst drie snoeken en een grote baars vang op de SddP streamer, is het River2Sea plugje aan de beurt. Een voor mij nieuw plugje waar bij Traditional Hengelsport mijn naam op stond. Dat is geen reclame, maar nergens in Nederland hangt zo'n grote en up-to-date collectie met kunstaas voor de ultra lichte spinhengel als in Utrecht.



River2Sea Gold'n Crank GC05 - Black/White


















Op het gebied van mini plugjes ben ik tot nu toe weinig spul tegen gekomen dat indruk maakt op mij. In de praktijk doet een klein plugje hoe mooi dan ook, bijna altijd onder voor spinnertjes en lepeltjes. Het River2Sea plugje zwemt echt als een sluierstaart goudvis. Of dat het verschil maakt weet ik niet, maar een snoekje, een snoek en een baars zagen er in ieder geval iets eetbaars in.




In het donker viste ik terug naar de auto, nu weer met de Red Head SddP streamer. Het leverde een mooi herfst plaatje op!


Vrijdag 26 oktober. Nylon, ik krijg er nog steeds een hoop vragen over. Voor spinhengels vanaf acht gram heeft  Nanofil gewoon meer voor- dan nadelen op nylon . Onder dat vermogen kan nog steeds goed met nylon gevist worden. En dus ga ik vanmiddag nog even twee uurtjes op pad met de Mosquito 0LV, de Rarenium 1000S en deze keer 0,14 mm nylon.

Om meteen maar een praatje de wereld uit te helpen: geen enkele hengelbouwer in Nederland heeft standaard een echte driegrams spinhengel van 200 cm in de collectie, behalve Cor Spinhoven. Voor het vissen in de polder gaat mijn voorkeur uit naar zo lang mogelijke spinhengels. Dat ik dus voornamelijk met CJW spinhengels vis heeft meer redenen dan de hoge kwaliteit van de materialen en de kwaliteit van afwerken die Cor hanteert.








Een klein baarsje en een mooie snoek mocht ik op gras verwelkomen. Duidelijk is meteen ook dat een snoek zich rustiger gedraagt wanneer deze op een lijn met rek gedrild wordt. Maar, de meeste lezers wisten dat natuurlijk al lang. ;-)

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: