21 okt 2012

Op baars met The Edge






0,07 mm wolfraamdraad




Zondag 21 oktober. Gisteren was ik vrij, iets wat voor mij op zaterdag zeldzaam is. Dan ga je natuurlijk niet vissen, maar voetbal kijken bij je zoon. Na voetbal zijn Robin en ik naar Utrecht gereden, het schijnt altijd gezellig te zijn op zaterdag in de winkel van Ton Temming en nu kan ik dat beamen. Met lege handen naar huis gaan lukt me niet, er hangt bijna altijd wel wat nieuws in het ultra lichte schap. De nieuwe 0,07 mm dunne onderlijntjes en een voor mij nieuw ultra licht lepeltje zijn naar Monnickendam verhuisd.

De afgelopen weken heb ik voor polderbegrippen een aantal flinke baarzen gevangen op de grotere Pelikaan lepels. Vandaag is daarom mijn doel een grote baars vangen op The Edge. Dan kan ik meteen de nieuwe JDM Rarenium 1000S gebruiken en de onderlijntjes en het lepeltje dat ik gisteren gekocht heb.

Geen knot2kinky onderlijn, en daarom heb ik op de Rarenium 1000S vanmorgen 0,14 mm nylon gespoeld. Nou, vissen met nylon is toch wel even wennen hoor! Het nieuwe lepeltje heeft een mooie actie, ik heb er maar een, en daarom vervang ik het na een paar worpjes voor de kleinste Pelikaan lepel. De kans dat ik hier een lepeltje verspeel is door de aanwezige rommel op de bodem groot.













De eerste baarsjes die ik vang zijn mini's. Even twijfel ik daarom of het niet verstandig is om The Edge thuis om te ruilen voor de Spirit of Amsterdam en grote Pelikaan lepels. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want die grotere baarzen kwamen vandaag alsnog. Geen monsters, maar toch in staat om The Edge flink te laten buigen.

























Dat  er naast flink wat baarsjes en baarzen ook negen snoeken op de kant kwamen is natuurlijk mooi meegenomen. ;-)

Groeten,
Peter



Toen ik thuis kwam zat dit berichtje met foto's van Raimond in mijn mailbox hij heeft ook gevist vandaag:


Hoi Peter , uitgevist ? En.....................heb je de 10 gehaald? Wat een dag man...de smsjes bleven binnenkomen...helemaal goed Ben trouwens ook benieuwd naar je baarzen.... Heb je alleen met lepel gevist of ook nog met de hele kleine streamers..? Ik lees het wel op SddP , ik kijk er naar uit....






Ik stuur een foto van de snoek , Het water... en mijn afgekloven duim :)  Ik spreek je weer, veel plezier bij de Legoblokken, en geniet van je vrije week.

Groeten Raimond





John van Gameren is gisteren op pad geweest met de Schreinerianen in de polder en ving een beste snoek op de streamer.


Mannen we hebben dit weekend niet samen gevist, maar op deze manier toch een beetje...


Geen opmerkingen: