9 okt 2012

Gouden uurtje


Dinsdag 9 oktober. Nog even en dan gaat de wintertijd weer in, maar nu kan er nog steeds voor of na het avondeten een uurtje gevist worden. Oktober is 1 van de beste maanden voor de roofvis, dus pak zodra het kan de spinhengel. Succes is zo goed als zeker gegarandeerd, ook al vis je maar even. Vers van de pers komt uit  Schiedam net dit verslag binnen.










Hallo Peter vanmiddag uit het werk kon ik het niet helpen en moest even een uurtje vissen. Gewapend met de grijze Fairplay de Pelikaan lepeltjes en een Heinz lepeltje naar de waterkant gelopen. Achter het huis was de Heinz niet te vissen. Met zijn vijf gram en water waar 15 cm water stond was dit onmogelijk. De kleinste Pelikaan lepel was het waar ik mee begon. De eerste worp met dit lepeltje een snoekje, de tweede worp op bijna dezelfde plaats nog een snoekje. Een stuk verder weer een snoekje. Toen op de plaats waar het kroos lag ving ik er ook nog een leuke baars aan. Ik ben doorgelopen naar een andere sloot die iets dieper is en heb hier de Heinz er aan gezet. Even gooien. Nee de actie was totaal anders. Hij vertoond een slag vergelijkbaar als je met je vlakke hand op tafel tikt, dit kan het niet zijn. Maarrrrr.  Tweede worp jawel een snoek. Verbaasd als ik was drilde ik hem uit en schepte hem. Een foto shit...battery low level sluit lader aan geen foto dus meer. Balen. Een kleine drie worpen verder in de midden jawel snoek nummer vijf ook gevangen op de kleine Heinz lepel. Vijf voor half zes inmiddels, als een speer naar huis en natuurlijk bijna te laat. Echt bizar twee lepels met een totaal andere actie en beide vangend. Het vertrouwen in lepels is weer helemaal terug, wat is dat ook gaaf. Ook ben ik nog even langs Wout van Leeuwen geweest. Toen ik thuis kwam belde ze al. Van de week is de Knot to kinky binnen, ik heb gelijk maar heel veel diktes besteld zei Carl Greve, dus voortaan heeft Wout deze prachtige onderlijn ook.

MVG John


1 opmerking:

Anoniem zei

Hee John.
Goed nieuws dat Carl en WvL de knot to kinky hebben besteld.Kan ik ze ook daar gaan halen.Was de kinkende,krullende stalen onderlijntjes,ook die hele dunne,al lang beu.Heb weleens een gewone titanium onderlijn gebruikt maar vond de verkrijgbare diameters erg dik en lomp voor de L/UL visserij.
Grt,
Roy.