18 jun 2013

Penvissen in pure schoonheid


























Zondag 16 juni. Na een lange dag vissen met de kop in de wind, en vangsten die niet echt waren om naar huis over te schrijven, werd deze visdag alsnog windstil en in goud afgesloten. Dat is ook struinen door de polder, een dikke opsteker tijdens de zoektocht naar boerenkarpers, waarvoor de nodige kilometers sluipend en kruipend moeten worden afgelegd. De revival van een karpervisser, en zijn met het karpervirus besmette vismaat, gaat ook de komende weken door. 

Pen-groeten,
Peter

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Peter,

Mooie foto's hoor! Soms is het ook zwoegen voor een karpertje en soms struin je er zo een paar bij elkaar. Dat onvoorspelbare vind ik eigenlijk wel mooi, een mysterie dat nooit opgelost hoeft te worden.

Leuk dat het karpervirus je nog steeds in de ban houdt, leuke nieuwe header op je blog ook trouwens.

Groet,
Bert

Dale Neijzing zei

Eindelijk...Peter en vrienden gaan knallen ;-)..

Gaan, met die banaan!!

Dale Neijzing zei

afliee prophecy

Unknown zei

Hoi Peter,

Ja, de zonsondergangen in de polder die blijven bijzonder! Weer lekker gevist zien ik. Blijf genieten!

Groet, Bjorn

Michael zei

Mooi weer Peter. Knal gele lijn op je molen zie ik dat goed? Hoe is die onder water? Groeten, Michael

Peter Linzell zei


Hoi Bert,

Verweg bij de tentjes vandaan, is het gewoon machtig mooi vissen op karper! En deze wilde vissen vangen is ook nog eens een flinke uitdaging. Thanks!

--------------------------------------------------------------------


Hoi Dale,

GAAN MET DIE BANAAN! YESSSSSS!


--------------------------------------------------------------------

Hoi Bjorn,

Dat gaat zeker lukken!


--------------------------------------------------------------------


Hoi Micheal,

Dat is Stren Original - nylon, een soepele/slijtvaste lijn, maar helaas geel van kleur. In de polder waar haast niet gevist wordt geen probleem, maar op cultuurwater zou ik zeker een andere lijn kiezen. Voordeel van de gele lijn is dat deze goed te volgen is als de dobber verdwenen (beet!) is. Ik ga ervan uit dat deze lijn onderwater beter zichtbaar is dan een doorzichtige nylon...


--------------------------------------------------------------------

Groeten,
Peter

Jerry zei

Peter

Het boekje wat erg leuk en veel beter informatief is haken en knopen van Kees ketting , ok het is al uitgegeven in 1988 maar nog steeds zeer actueel want kennis maakt macht en knopen kun je niet kopen wel leren.
Maar wat de lijn betreft , stren is natuurlijk ook te verkrijgen in het low vis blue maar dan kun net zo goed elke andere lijn pakken , maar de gele kleur is een groot voordeel omdat ik nu zie waar de vis/kunstaas zit , eenden en koeten zijn er huiverig voor als ik met de korst vis , en op cultuurwater is helemaal een voordeel omdat de vis ziet als hij er tegen aan zwemt , is niet erg als je geen snaar strakke lijn vist
De steuners die met snaarstrakke lijnen vissen die ze niet kunnen zien is dommer wat de vis voelt iets wat hij niet ziet , zou ik ook vreemd vinden als ik opeens iets voel langs mijn lijf wat ik niet zie

Gr jerry

Anoniem zei

Peter, fantastische plaatjes hoor. Ik wordt er nat van....

Hans, Stellendam

Peter Linzell zei

:-)

Anoniem zei

Hallo Peter,
Ik heb nog maar eens naar je foto's gekeken en ervan genoten. Wat een werkelijk prachtig polderwater is dat. Helemaal nog niet verpest door damwanden, fietspaden, kano's e.d. Een schitterend stuk Hollands paradijs. Voor de karpervisser dan wel natuurlijk. Het komt voor mij overeen met de visserij zoals beschreven in het boek Karpervissen van mijn favoriet Jan de Winter. Dat het nog bestaat..... Jullie gaan zo niet terug naar de natuur, maar terug IN de natuur. Echt fantastisch.

Groetjes
Hans uit Stellendam

Peter Linzell zei

Dank je Hans!