20 jun 2013

Moderne pennen



Van SddP lezer, penvisser en vooral allround riviervisser Jerry heb ik een aantal pennen cadeau gekregen. Die ga ik binnenkort te water laten!





Hallo Peter, 

Ik zie jou denken hoe ik de gevlochten lijn nou bevestig , ik zal het je vertellen Ik leg de lijnen in het verlengende van elkaar in de gevlochten lijn leg ik een enkelvoudige knoop rond de gewone lijn trek dit nog niet helemaal aan , in de gewone lijn leg ik een bledknoop deze gaat over de gevlochten lijn voorzichtig trek ik dit aan tot het knoopje in de gevlochten lijn deze trek ik dan stevig aan hierna trek ik de bledknoop aan netjes afknippen en klaar dit trekt een karper normaal niet kapot.

Gr Jerry





Dubbel nep (de karper)






Cadeautje van Jerry







Die moest ik vandaag testen!




 













Pennen in de oerhollandse polder, mooier kan het niet...





Verslag volgt


De afgelopen weken heb ik veel leuke reacties mogen ontvangen in mijn mailbox. Dat ik de penhengel weer opgepakt heb wordt door een hoop lezers gewaardeerd. Helaas voelen sommige 'pen'vissers van het oude stempel zich aangesproken. Niet nodig, wie liever met klassiek glasvezel en aardappel onder een pennetje vist moet dat lekker blijven doen. Op deze manier heb ik zelf ook honderden karpers gevangen. Maar waarom dan wel uitstapjes met high tec materiaal maken op grote betaalwateren? Dat gaat er dan bij mij weer niet in. Ik vis het liefst met de pen op wilde karper en dan in de natuurlijke habitat van deze vis.

Ach we blijven vissen, en dat vind ik het allerbelangrijkste!


Geen opmerkingen: