4 feb 2013

PowerPro...UPDATE


Zondag 3 februari. Gistermiddag kreeg ik vers van de waterkant de onderstaande foto van een mooie snoek met een kort verslag erbij van Raimond.




Hoi Peter, ik heb de spullen net in de auto gelegd .....ga zo naar huis, heb hetzelfde stuk heel zorgvuldig terug gevist....niks erbij gevangen , wel mijn suikerspin en onderlijn kwijt geraakt zat heeeeeeel vast , was de magere suikerspin , had al 30 snoeken gezien Hahaha, op dezelfde plek waar ik de Snoek ving joeg er een achter de roze kippenstreamer aan , volgens mij dezelfde ( boos denk ik ) maar hij pakte niet , was alleen nijdig....kan dat ? Ik bel vanavond nog even, groeten hè, ga nu snel naar huis, opwarmen :)





Vanmorgen hebben Raimond en Rob samen de omgeving van Zutphen met de spinhengel onveilig gemaakt, en ook vandaag lukte het Raimond om een snoek te strikken met de streamer. Top!












Ik had vandaag slechts drie uurtjes vistijd tot mijn beschikking. Een mooie gelegenheid om de PowerPro 0,06 mm opnieuw een kans te geven. De uurtjes die ik kon vissen waren in de middag en de wind trok toen flink aan. De grootste Pelikaan lepel stelde me niet teleur, maar de PowerPro wel. Ik zal niet in details treden, maar op de spoeltjes van mijn werpmolens komt geen PowerPro meer!

Groeten,
Peter




Bedankt voor de leuke reactie's, niet alleen onder dit verslag maar ook in mijn mailbox.

Vooral de onderstaande reactie van Johan sprak mij aan!

Goedemiddag Peter, 

Je wijkt opeens af op je blog: Geen Powerpro meer op je molen maar zonder verklaring? Niet " des Peters".... Ik heb zelf kort geleden ook een rolletje 0,06 Powerpro aan geschaft en wellicht heb ik dezelfde ervaring als jij hebt gehad en waarom jij het niet mee wilt gebruiken. 


Bij mij zit het op een Biomaster 1000; qua opspoelen en verdelen zou dat perfect moeten gaan. Mijn ervaring is echter dat het werpen met Powerpro slecht gaat; ik krijg net het idee dat de lijn "kleeft". Het is net of het niet van de spoel wil. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Adrenaline (10/00 van Savagear) dan is de laatste bijna net zo dun en werpt als een speer. Komt dit overeen met jou ervaring?


Vriendelijke groet, 
Johan

Johan heeft helemaal gelijk, dit verslag is niet "des Peters".... 

Ik vergelijk PowerPro met NanoFil*, en heb verder geen (recente) ervaringen met andere merken en uitvoeringen van lijnen die gemaakt zijn van dyneema vezels. Dat gaat veranderen, de volgende lijn ligt klaar om opgespoeld te worden.

Klaasjan, ultra licht in de harde wind met Nanofil gaat prima, is mijn ervaring. Of dat met Daiwa Tournament Braid ook zo is...

Uiteraard kom ik later op SddP nog terug op mijn ervaringen met PowerPro!

Groeten,
Peter

*NanoFil is gemaakt van 'gel spun' polyethyleen. Hierbij worden honderden nanodunne lijnen met een dyneema molecuulstructuur met elkaar verbonden tot één lijn.  Dyneema dus...

12 opmerkingen:

remco zei

vind ik leuk

Anoniem zei

Hoi Peter,

Het is juist interessant om wél in details te treden betreffende Power Pro. Weet, dat veel mensen jouw blog lezen, en dit voorkomt een aantal mensen van misschien een miskoop, waaronder ikzelf ;-[....

Groet,
Frans.

Anoniem zei

Hoi Peter ,
Ook lekker uitgewaaid ? :)
Maar ik zie dat dat het bij jou ook niet voor niets was , 2 snoeken doet de koude wind weer vergeten :), mooi man !
Groeten Raimond


Unknown zei

hoi Peter en Raimond was erg guur zondag ik stond tussen 9 uur en 12.30
nabij de Delfse hout te lepelen met de poask 10 ving 1 snoek rond de 65 cm kon om 12.30 de warme koffie niet meer weerstaan en ben naar huis gegaan liet dit mooie buitengebied van Delft over aan de joggers ,moutainbikers en vissende fuuten.
groeten uit DElft Jos

Anoniem zei

Hi Peter,

In lijn met de reactie van Frans: ik ben ook juist razend benieuwd naar jouw ervaringen met powerpro. Ik vis op de 10-grammer al jaren zonder poblemen met powerpro 15/00, maar heb een klosje 8/00 klaarliggen voor de 3-grammer. Voordat ik die ga opspoelen, zou ik heel graag jouw bevindingen lezen...

Groet,
Bert

Anoniem zei

Hallo Peter,

Natuurlijk begrijp ik dat je niet graag fabrikanten zwart maakt, nader ik hoor graag wat er mis is met PowerPro. Met een dikkere versie heb ik namelijk goede ervaringen, op grond daarvan had ik maar zo een spoeltje 6/00 geprobeerd!

Groet, Jurriën

Anoniem zei

Hoi peter,

Ik lees dat je zondag ook niet voor niets de deur uit bent geweest om een zeer frisse neus te halen.

Enne ik ben zeer nieuwsgierig waarom de Power Pro je niet bevalt.

Zelf heb ik ook ergens een spoeltje liggen met 10/00 erop.

Groet,
Gerrit

Klaasjan zei

Dag Peter,

Powerpro is prima dyneema naar mijn ervaring. Maar de combinatie harde wind, ultralicht vissen en dyneema is dat niet.

vrgr Klaasjan

Anoniem zei

He, de echte "Peter" is weer terug! Klasse!

Johan

Anoniem zei

Heren,
Alle merken en type's dyneema lijnen hebben hun voor en nadelen.
Heb er heel veel uitgeprobeerd.
Het meest ben ik gecharmeerd vd duurdere japanse markt lijnen. 4 en 8 braids Japanse kunststof lijnen zijn behoorlijk accuraat gecodeerd qua breeksterkte en diameter.Als je 6 lb wil,krijg je ook echt 2.8 kg.Ze zijn beduidend dunner en ronder ivg met VS en EU lijnen.
Bij de VS en EU merken wordt er gerotzooid met de coderingen.

Ik heb Power Pro 4 en 5 lb(VS)groene lijnen gebruikt in de polders.Het is degelijk,erg goed op de knoop.Maar het is naar verhouding dikker dan Nanofil,en neemt ietsjes water op.Maar als ik de PP lijn inspoot met silicone spray was het weer behoorlijk glad en wierp beduidend beter.Het nam niet zo veel water meer op.

Japanse merken als Sunline,Varivas,Unitika,YGK maken hele goede lijnen in 4 en 8 strands.In drijvende en ook zinkende versies.Ik gebruik nog steeds die 4 merken, ook in 4 en 8 braid versies.
Ze zijn wel wat duurder,in aanschaf en verzending, dan Nanofil en PP lijnen.

Ik zou bij een volgende aanschaf kiezen voor de goedkopere lijnen, en gebruik zelfs Nanofil 10/00 op winderige dagen, maar dan wel met de Noknot clip.Regelmatig tijdens de sessie knip ik een 50 cm af vd Nano af om opnieuw aan de clip te bevestigen.

Dunnere Nano komt beslist niet op mijn molens.Teveel kuren.Veels te onbetrouwbaar.Ik dril,buigen of barsten,stevig!Ik wil volledig op mijn hengel/lijn combi kunnen vertrouwen.
Grt,
Roy

Anoniem zei

PS;
Ik koop volgende aanschaf goedkopere lijnen vanwege budget redenen en voor de polders vind ik Nano en PP goed genoeg.
Japanse lijnen zijn dunner, comfortabeler,luxer.
Voor je woon werk afstanden kan je een Audi 4 serie kopen maar een VW UP brengt je er ook.;-)

Anoniem zei

Beste Peter,

Het plakken van verschillende gevlochten lijnen op mijn 5g traditional & 10g traditional + 1000&2500 Twinpower molens is voor mij ook reden geweest met licht tot UL-kunstaas uit te wijken naar Gamakatsu G-line. Dit vliegt van de spoel, ook in dunne diameters en met licht kunstaas. Is sterk genoeg, relatief voordelig, en rekloos is niet per definitie altijd een voordeel op korte afstand.

Probeer hem maar eens!

Mvg, Mark Brouwer