20 mei 2013

Sluipen door de Polder
















Zondag 19 mei. Actief vissen op karper in de polder is een echte Indianen bezigheid.  Het betere kruip- en sluipwerk zorgt ervoor dat je als karpervisser een wordt met de natuur. Zo kwamen Raimond en ik vandaag een stokstijf in de oever stilstaande snoek tegen, gingen twee hazen vlak voor onze neuzen op de vuist voor een vrouwtje en zwom op een paar meter bij ons vandaan een wezel naar de overkant. Pas op het laatste moment werden wij door de wezel ondekt/geroken en koos de rover eieren voor zijn geld, om daarna het hazenpad te kiezen. Mooi allemaal natuurlijk, maar het hoogtepunt was dat Raimond vandaag zijn eerste boerenkarper mocht bijschrijven. Op de valreep ving ik ook nog een karper, en een dagje sluipen door de polder werd in stijl met een grote glimlach tussen de koeien van Harm en Jeannette afgesloten.

Groeten,
Peter


WORK IN PROGRESS  ;-)


7 opmerkingen:

Dale Neijzing zei

Krijgen we er weer een verslaafde bij ? ;-).

Prachtige vissen in een prachtige omgeving.

Raimond staat wel te glunderen, he?

Groet,
Dale

Anoniem zei

Hallo Peter,

Zijn die boerenkarpers nou ook sterker en sneller dan kweekvissen of is dat een mythe? Dat heb ik me altijd al afgevraagd. Het zijn prachtige vissen die jullie gevangen hebben. Niet groot maar authentiek en schitterend van kleur en tekening. De bijnaam "blauwkarper" is op ze van toepassing.

Hartelijke groeten
Hans van de Kuil, Stellendam

Peter Linzell zei

Hoi Dale,

Ik vrees van wel, aankomend weekend mag er weer op roofvis gevist worden, maar ik heb begrepen dat Raimond liever een pennetje te water laat... En ik ook!


--------------------------------------------------------------------


Hallo Hans,

Deze vissen zijn VEEL sterker en sneller dan kweekvissen. Wat een kracht, en dat weet Raimond nu ook. Die wist echt niet wat hem overkwam. Als het zonnetje schijnt zijn ze staalblauw van kleur, prachtige vissen.


--------------------------------------------------------------------

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hoi Peter, was een hele leuke ervaring om deze karpers achter de schubben aan te zitten, en inderdaad,pfffffffff wat zijn ze sterk !!!
Dale heeft het goed gezien, dit is zeker voor herhaling vatbaar :-)
groeten Raimond

Unknown zei

Echte boerenjongens (die karpers) :) en beresterk.

Groet, Björn.

Anoniem zei

Hi Peter,

Wat zijn ze toch mooi die polderkarpers! Ik vis er zelf in deze periode ook veel op en het blijft genieten.
Ben trouwens erg benieuwd naar het work in progress. Cor is zeker weer kunst aan het scheppen?

Groet,
Bert

Peter Linzell zei


Hoi Bjorn,

Jij bent ook lekker bezig, las ik!


--------------------------------------------------------------------


Hoi Bert,

;-)


--------------------------------------------------------------------

Groeten,
Peter