5 mrt 2013

Vissen doe je niet voor je beeldscherm






























Zondag 3 maart. Surf je over het internet, dan kom je veel aan de weet over onze hobby. Behalve bruikbare informatie stuit ik ook geregeld op gemekker. Die forumgeiten blijken in de praktijk meer achter hun beeldscherm te zitten dan aan het water met een hengel in de hand. De afgelopen weken was het dankzij de aanhoudende kwakkelwinter feest, en werd er weer flink gemekkerd.

Het zal mij een biet zijn want wij hebben gewoon gevist, en ijs, sneeuw en gure wind doorstaan. Maar zo ook weer een hoop praktijk ervaring opgedaan, en zelfs snoeken gevangen. Vandaag scheen de zon, en dan is al het 'leed' van de afgelopen weken snel vergeten. Samen met Rob en Raimond heb ik weer flink wat afgelachen en zijn er weer de nodige kilometers gestruind langs het water.

Het is zoeken geblazen om nu de snoek te vinden, en de gok dat ze al in de ondiepe slootjes zouden liggen pakte in eerste instantie verkeerd uit. De eerste uren gingen zonder een teken van snoek voorbij. Maar dat kan zomaar veranderen, zoals vandaag door Rob werd bevestigd. Op nog geen 100 meter water vangt Rob bijna achter elkaar drie mooie snoeken.

Een visdag die moeilijk op gang kwam werd uiteindelijk zelfs met elf snoeken afgesloten; zes voor Rob, een voor Raimond en vier voor mij. We hebben een mooie hobby, geniet ervan!

Groeten,
Peter

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Peter, Jos en Raimond,

Weer een lekkere visdag gehad jullie drie.

Je kan duidelijk zien dat jullie weer genoten en veel plezier hebben gehad.

Gelukkig zie ik ook één foto die aan de goede kant (van je) is genomen.

Groet,
Gerrit

Unknown zei

Hoi Peter het ging daar beter als in uterecht zo te zien ,
ik weet zeker dat het niet aan de techniek lag, alleen aan de locatie
desondanks hebben ook wij een leuke dag gehad .
zou graag deze maand nog een keer met jullie op pad gaan.
ik hoor van je .
Groetjes Jos

FER zei

Mooie donkere snoeken en goed om te horen dat ze nog niet ondiep liggen. Waardevolle info. Raymond van harte met je target snoek ;-)

Grtx,
FER

Anoniem zei

Hoi Peter ,
Wat was het zondag lekker om een dagje te struinen ,zeker een groot verschil met afgelopen weken ....maar dat had ook weer zijn charmes
Zondag probeer ik jouw kant weer op te komen , kijken of ik de grotere broer of zus kan vangen :)
Groeten Raimond

Anoniem zei

Hoi FER , bedankt he !
Ik heb nog steeds last van mijn rug ,man wat een drill was dat :)

Anoniem zei

Peter, mooi om op 5 maart een verslag op Sddp te lezen!

Groet, Jurriën

Peter Linzell zei

Thanks mannen!

Jurriën het laatste verslag wordt op 31 maart geplaatst. :-)

Gr,
Peter