9 mrt 2013

Trilogie




Dinsdag 5 maart. Het is voorjaar en zo voelt het ook. Helaas zal na het aankomende weekend de winter terugkeren. Maar dat is een latere zorg; vandaag is het genieten in de polder. Lekker op de fiets naar de polder, en onderweg stuit ik geregeld op eenden die kolder al in hun koppen hebben. Leuk, straks zie je weer overal pulletjes zwemmen.






Twee uurtjes werpen met een VGS streamer gevist op de Mosquito 1LV levert me een snoekje op, een bonus op middag die hoe dan ook al geslaagd was.






Woensdag 6 maart. Aan Mike Avilla Sr, de eigenaar van de Born to Fish Lure Company, had ik beloofd de BTF Ultralite Minnow-Ice Blade spoon te testen in de polder. De actie is vergelijkbaar met die van een zieke goudvis die op z'n zij zwemt. En dus uniek! Het lepeltje kan zonder problemen gevist worden op de Mosquito 0LV.








Na eerst een klein snoekje, volgt er ook nog een fraai exemplaar. Bestellen in de USA hoeft binnenkort niet meer want Twente Shop wordt de verdeler voor Nederland.



Donderdag 7 maart. Slechts een uurtje ben ik op pad geweest met de Spirit of Amsterdam en een 'konijn' van GAE. Twee plat bekken zagen (wit) brood in de streamer.











Drie korte sessies leverde me deze week toch mooi vijf snoeken op. De dagen lengen in een rap tempo; grijp je kans, want zelfs een uurtje vissen is de moeite waard... en voor je het weet is maart voorbij.

Groeten,
Peter

4 opmerkingen:

FER zei

Mooie gevulde snoeken. Die rood witte streamer heeft een prachtige actie, de staart lijkt zelfs te glinsteren.

Grtx,
FER

Anoniem zei

Ziet er goed uit Peter! Ik vroeg me 1 ding af. Vis jij op alle drie de hengels (0LV, 1LV en de spirit) 8/100 Daiwa tournament. Ik ben nml nog geen kleinere diameters tegengekomen.

Groet,

Bert

Anoniem zei

Hallo Peter,

Een lekker goed gevuld, geslaagd drieluik.

Wel lekker dat die lepeltjes hier in Nederland besteld kunnen worden, dan hebben we ze sneller in huis.

Groet,
Gerrit

Peter Linzell zei


Hoi Fer, Thanks! Klopt, in de staart is flashabou verwerkt en dat glinstert.


----------------------------------------------------------------------


Hoi Bert,

Ik gebruik de 0,08 mm Tournament Braid op 1LV en de Spirit. Vandaag heb ik voor de verandering met Nanofil op de Spirit gevist.


----------------------------------------------------------------------


Hoi Gerrit,

:-)

Prima actie van Harry om die lepeltjes naar Nederland te halen!


----------------------------------------------------------------------

Groeten,
Peter