23 mrt 2013

SddP streamers

















Achtentachtig  centimeter!




Zondag 17 maart. Eindelijk laat het weer het toe om een hele dag op pad te gaan met de ultra lichte spinhengel. In het geval van Raimond en mij, de Mosquito 0LV. Dat betekent ook dat er met kleinere streamertjes gevist moet worden. De streamerkeuze is niet moeilijk, we kiezen beiden voor SddP streamertjes. Net als vorige week zit het verschil hem in de de gebruikte lijnen. Raimond vist met 0,08 mm Daiwa Tournament braid, en ik met 0,14 mm NYLON. Wat mij betreft voorlopig het laatste experiment met nylon, want als je eenmaal met NanoFil of Tournament Braid gevist heb weet je wat je mist. Als je nylon gebruikt heb je gewoon minder contact met wat de streamer doet onder water, en ook de haak zetten op afstand is moeilijker; en dan heb ik het niet eens gehad over het doorkomen van de aanbeet van een snoek of baars. Voor een vangstvergelijk maakte het niet uit, beiden vingen we vandaag drie snoeken. Met twee flinke exemplaren voor mijn vismaat een geslaagd dagje vissen!

Groeten,
Peter


1 opmerking:

Remco zei

En toch dril nylon net wat fijner voor velen :)..wat ook de reden is om nog met de glasvezelhengels te vissen voor velen maar lastig is het wel te weten wat je zelf het belangrijkste vind of het fijnst dit uitproberen is en blijft leuk.