16 nov 2012

Kenart Hunter




Donderdag 15 november. Drie kwartier vistijd, meer tijd heb ik niet, maar dat is beter dan niets. Naast nog wat ervaring op doen met de Super G-line Flex kan ik meteen ook twee Poolse Kenart plugjes zwemles geven, bedenk ik me. De plugjes zijn de Hunter 5 floating en de Dynamic 6 floating. Beide plugjes wegen 6 gram en lijken mij uitstekend geschikt om op de Spirit of Amsterdam gevist te worden.

Uiteindelijk kies ik ervoor om alleen met het Hunter 5 floating plugje te vissen. Een compact plugje dat is uitgerust is met twee vlijmscherpe dregjes. Wat zijn bolle vormgeving doet vermoeden klopt, het is een plugje dat wrikkend door het water gaat en zodoende voor flink wat kabaal zorgt. Slanke sigaarvormige plugjes lopen veel rustiger maar die vallen daardoor dan ook minder op. Voordeel is wel dat deze laatste een maatje groter gekozen kunnen worden zonder dat ze te veel weerstand op top van de spinhengel geven.







Het Hunter 5 floating plugje blijkt uitstekend op de achtgrammer gevist te kunnen worden, en is daardoor een aanwinst in mijn tacklebox. Je kunt het heel rustig naar binnen vissen en dan zwemt het net onder het wateroppervlak, vis je het in een rap tempo naar binnen dan duikt het plugje tot maximaal 50 cm. Uiteraard kan er ook gevarieerd gevist worden met het plugje door het naar binnen te tikken en telkens weer te laten stijgen richting het oppervlak.

Dat zich dan ook nog een dikke snoek meldt op hooguit vijf minuten fietsen van ons huis is een bonus. Ook bij de tweede korte test heeft de Super G-line Flex zich goed gehouden, en dat belooft wat.

Groeten,
Peter

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Peter ,

Drie kwartiertjes vistijd en dan zo'n mooie snoek op de kant , helemaal goed :)

Prettig weekend he!
Groeten Raimond


FER zei

Hi Peter,

Al enige tijd geen reactie gegeven maar ik lees consequent je blog. De materiaal checks zijn bijzonder interessant en je blijft vangen als een dolle. Passie!

Grtx,
FER

Anoniem zei

Hallo Peter,

Het blijft klasse wat je allemaal doet, kunstaas, lijnen, allerlei materialen, molens, en wat allemaal nog niet meer testen en verslag ervan uitbrengen.

Vele hebben hiervan en vele zullen er nog profijt van hebben.

Struinen door de Polder is een mooi naslagwerk.

Petje af.

Groet,
Gerrit

Peter Linzell zei


Hoi Raimond,

Vandaag heb ik gewerkt, maar morgen ga ik ervoor! Jij ook een goed weekend, enne we houden elkaar wel via de sms op de hoogte morgen.


----------------------------------------------------------------------


Hoi FER,

De passie knalt er op jouw blog ook vanaf. Ik heb erg genoten van de verslagen van de sessies in de Beemster.


----------------------------------------------------------------------


Hoi Gerrit,

Ik zit te blozen achter het scherm.


----------------------------------------------------------------------


Groeten,
Peter



Anoniem zei

Hoi Peter,

Mooie snoek, en die spirit blijft een prachtige hengel! Bij CJW is er echter pas over een week of 6 eentje om in de winkel aan te "voelen".

Simpel vraagje. Wanneer je vist met plugjes hang je dan de plug direct aan het speldje of laat je er een splitring tussen zitten?

Groeten,
Klaas

Peter Linzell zei

Hoi Klaas,

Thanks!

Als er een splitring aan het oogje van de plug zit, dan maak ik het speldje daaraan vast. Zo niet dan hang ik het plugje direct aan het speldje.

Groeten,
Peter