15 nov 2012

Gamakatsu Super G-line Flex


Woensdag 14 november. Aan de originele lichtgroene Super G-line van Gamakatsu heb ik geen goede herinneringen. Na een dag vissen werd de vanuit de verpakking glanzende lijn mat, en sprong bijna vanzelf van de spoel om daarna als een macramé kunstwerk zonder kralen te eindigen.

Naast de Super G-line is er nu ook de Super G-line Flex. Dit zegt Gamakatsu over de Super G-line Flex:

Deze uitstekende werplijn werpt verder en nauwkeuriger dan elke andere lijn. Door een technisch hoogstaand productieproces ontstaat een hybride menging tussen co-polymeer en enkele speciale grondstoffen om de schuurbestendigheid en flexibiliteit te verhogen. Naast zijn uitstekende werpeigenschappen reduceert het extreem zachte oppervlak het kinken en geheugen van de lijn. G-Line Flex is 100% rond, zelfstrekkend en heeft een zeer consistente diameter. Een speciale UV-bescherming is toegevoegd om ervoor te zorgen dat schadelijke UV-straling wordt geweerd om langer te kunnen vertrouwen op deze toplijn!

Mooie beloften, en daarom geef ik de Super G-line (maar dan de Flex) opnieuw een kans. Helaas niet dunner dan 0,18 mm verkrijgbaar, maar een pluspunt van alle Gamakatsu lijnen is dat de opgegeven diameters van hun lijnen kloppen. Iets wat bij een van mijn favoriete nylons, Maxima, bij lange na niet klopte.

Met de Super G-line Flex 0,18 mm ga ik geregeld en afwisselend op de Mosquito 1LV en de Spirit of Amsterdam vissen. Vanmiddag had ik een uurtje over - een mooie gelegenheid voor de kennismaking met de  Super G-line Flex.







Een uur vissen is natuurlijk veel te kort om al een oordeel te vellen over de Super G-line Flex. Maar de lijn heeft zich wel goed gehouden. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat de standaard Super G-line dan al kuren begon te vertonen. De Super G-line Flex voel je ook niet 'schuren' over de REC Recoils, en dat gevoel had ik afgelopen zondag wel met de Shogun nylon, die zich verder wel uitstekend heeft gehouden na meerdere uren vissen ermee.

Blijft de vraag waarom nog vissen met nylon en kunstaas? Ik hoop hier binnenkort een antwoord op te geven...

Groeten,
Peter


Geen opmerkingen: