5 feb 2012

De witte wereld





Zondag 5 februari. Het verslag van zaterdag 28 januari eindige ik met: 'Na een kleine vier uurtjes struinen bel ik Francine en laat mij op pikken ergens in de groene wereld. Wie weet is dat binnenkort een witte wereld. '

En nu een week en een dag verder zijn deze woorden meer dan uitgekomen!









Over Francine gesproken, dit is haar. Deze van oorsprong Volendamse schone zou zo op een CJW poster kunnen. Maar helaas Cor, ik hou haar helemaal 100% voor mezelf.  ;-)





En die hippe vent op deze foto, dat ben ik. Geen Mosquito in mijn hand vandaag, maar twee schaatsbeschermers.





Op de achtergrond zien jullie Monnickendam. Francine en ik wonen daar, samen met onze drie kinderen, aan de rand en bijna aan het water. We stappen nog net niet uit onze keukendeur op het ijs, maar meer dan 15 meter is het niet.





En dat daar in de verte is Broek in Waterland. Ik ben er geboren en getogen.





Ik ben op 3 juli 1968 geboren op deze boerderij, die toen van mijn opa was. Mijn ouders woonden daar toen in.





Ik ben opgegroeid in een van de huizen op de achtergrond. Het tweede puntdakje van rechts.





PROOST!






Struinen door de Polder zonder hengel, maar samen met Francine is ook genieten.

Ik hou van je schatje...

Groeten,
Peter

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ongelofelijke mazzelaar.
Geboren in de polder,wonend in de polder,en ook nog een leuke,knappe echtgenote,die jouw,las ik,een Rarenium kado geeft.

Mooie sfeerplaatjes vh Ijzige landschap,maar geef mij maar open wateren en minder kou graag.Ik ben van tropische origine.Brrrrr.
Grt,
Roy

Peter Linzell zei

Hoi Roy,

Zeker weten!

In de polder opgroeien en wonen is geweldig, maar getrouwd zijn met een vrouw die al sinds 1992 mijn beste vriend is, is fantastisch.

Gr,
Peter

Anoniem zei

Peter;
Je hebt het idd getroffen.Ben best wel ontroerd door je laatste plaatje samen, en begeleidende tekst.UL vissers zijn hopeloos romantische zielen.

Back to reel business.
Shimano Japan zit eindelijk op mijn lijn van wensen vwb variatie grootte,snelheid en gewicht van molens.
Kreeg een automatische nieuwsbericht van Plat;Zie de nieuwe Vanquish in al haar glorieuze variaties.

http://www.plat.co.jp/shop/catalog/product_info/language/en/products_id/15908/cPath/21_39_41_2024/osCsid/5580f4cec4f4c02871bd0161e7937dd4/saltwater-fishing/shimano-vanquish-2500s.html
Niet goedkoop maar weer erg mooi en interessant voor heel veel verschillende visserijen.
Nu de eventuele kinderziektes afwachten.
Grt,
Roy

Peter Linzell zei

Hoi Roy,

De nieuwe Vanquish is VET! De opvolger van de Twinpower Mg, let maar op. Helaas niet in de 1000 PGS uitvoering leverbaar. De 1000 S is trouwens ook nog niet leverbaar.

De Cardiff 1000 PGS is al uit produktie, en de 2011 Twinpower 1000 PGS is maar mondjesmaat leverbaar.

We zoeken verder...

Gr,
Peter

Anoniem zei

Geweldig leuke foto's van jullie!

Groetjes,

Jolanda