19 feb 2012

Wind met regen, sneeuw en daarna zonneschijn








Zondag 19 februari. Winterse buien, ik heb ze moeten doorstaan vandaag. Mijn missie voor deze zondag was streamertjes testen. Streamertjes ontworpen voor The Edge. Nou, The Edge mocht thuis blijven...





De Mosquito 0LV (ook nog steeds een heel licht spinhengeltje!) kreeg de eer om het nieuwe snoepgoed van Gerrit Elbertse voor de spinhengel op waarde te testen. En om eerlijk te zijn, dit zijn niet de meest ideale omstandigheden om een nieuw kunstaasje aan de tand te voelen.

Van de nieuwe streamertjes heb ik in ieder geval na vandaag wel een beeld gekregen. Wat de vormgeving en actie betreft doet dit streamertje sterk denken aan de ouderwetse jig van geitenhaar. Niet vreemd, want de staart is van haar gemaakt i.p.v. een strip konijnenbont!  De loodkop ontbreekt uiteraard op het streamertje, en eenmaal in het water heeft het gedeelte rond de haaksteel een pulserende werking. Een jig voor ondiep water, maar met een ingebouwde hartslag. ;-)

En om er vertrouwen in te krijgen heb ik uren gemaakt met het streamertje vandaag. Het streamertje kan trouwens prima op de Mosquito 0LV gevist worden. Niet zo vreemd natuurlijk, want Gerrit heeft er zelf ook al mee getest op een driegrams spinhengel. En dat ging volgens hem goed!

Pas na ruim twee uur ploeteren is daar dan die aanbeet waarop zo gehoopt wordt. De teleurstelling is groot, als de snoek tijdens de dril de haak lost. Damn!

De daar op volgende uren zie ik een klein snoekje het streamertje missen, en daar moet ik het mee doen. Daar lijkt het in ieder geval wel op vandaag.



Op de Rarenium is 0,04 mm Nanofil gespoeld, na eerst met 0,06 mm op de 0LV te hebben gevist. Met Nanofil 0,04 mm ga ik straks ook op The Edge vissen...






De voldoening is groot als op het eind van de middag bijna voor mijn voeten een snoekje vol overgave op het streamertje knalt. Ik stond bij wijze van spreken nog net niet op zijn kop te vissen. Die lag op mij te wachten!

Groeten,
Peter

2 opmerkingen:

Marvin (alkmaar) zei

hey peter

tuurlijk kan je die edge streamers op de 0lv
en zeker met je nanofile

Helaas heb ik zelf na het ijs nog geen mogelijkheid gehad om te vissen

maar me 0lv met die rarenium en een berg zelfgemaakte streamers en spinnertjes (met vlieg) staan al klaar

heerlijk om weer even te zwerven langs die waterkant

Peter Linzell zei

Hoi Marvin,

Zeker weten dat je deze streamertjes op The Edge kunt vissen! De keer dat ik met The Edge gevist heb, zijn er drie snoekjes gevangen op streamertjes. En de nieuwe streamertjes zijn lichter (zeker dan de muis!) dan de streamertjes die ik toen gebruikt heb. http://www.struinendoordepolder.blogspot.com/2012/01/edge.html

Je hebt een fantastische set met de 0LV en de Rarenium. Leuk dat jezelf streamertjes en spinnertjes gemaakt hebt!

Succes, ik lees het wel!

Gr,
Peter