9 apr 2018

Een fantastische morgen

Zondag morgen 15 april. Vanmorgen ben ik de polder ingetrokken met het voornemen voor te voeren voor vanavond. Toch maar een hengel meegenomen; je weet maar nooit.

Heerlijk, de weidevogels roepen me voor m'n gevoel toe als ik de polder in loop. Ganzen gaan in de wieken, en het voelt fantastisch om terug te zijn in mijn groene wereld. Vandaag heb ik m'n oude vertrouwde Hardy Fred Taylor Trotter meegenomen. Deze hengel is 11.3 ft lang met een testcurve van 1.25 Lbs. Geen Luxor molentje, maar een kleine Pfleuger President met 20% Maxima op de spoel gaat tussen de ringen.

De eerste karper van vanmorgen is niet groot, maar wel hoog van bouw en behoorlijk zwaar.

De tweede karper verraadt zich door eerst rustig over mijn voerplekje heen te kruisen. Met 72 cm een echte polderbuffel.

Karper nummer drie is van een heel ander kaliber dan de eerste twee van vanmorgen. Slecht een centimeter groter dan karper nummer twee, maar wat een snelheid ontwikkelde deze vis. Het eerste schot door de slip dat deze karper nam was zeker 30 meter. Een vis die doet denken aan de boerenkarper, voor wat betreft lichaamsbouw.

Een fantastische morgen met drie totaal verschillende schubkarpers die een ding gemeen hebben: het zijn alle drie prachtige vissen. Ik kijk nu alweer uit naar vanavond!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: