13 apr 2018

Snoepgoed voor rakkertjes

Vrijdag 13 maart. Afgelopen dinsdag kreeg ik van John van Gameren dit mailtje.

Hallo Peter, ik heb zo juist een aantal vers gemaakte spinners voor de Rapier je kant op gestuurd.De witte geknoopte zijn mijn eigen vinding en bij mij het hoogst scorend wat baars betreft ook brasem en snoek vinden hem te gek, maar baars voert de boventoon echt een topper. Ik heb hem beatle bug gedoopt. Als ik pauwenveer heb zal ik een paar spinnertjes maken met een bladmaat van 0.8 cm goed voor kleine baars maar zeker een topper voor de voorn. Voelen doe je hem nagenoeg bijna niet, maar vis je op zicht in helder water is super even omschakelen. Maar echt spectaculair om voorn uit een school zich als haaien op het spinnertje te zien storten.De rest van de spinnertjes zijn allemaal Rapier proof en vangen goed,wacht maar af.

MVG John.

Daar zat ik met smart op te wachten, snoepgoed voor aan de Rapier bedoeld voor de kleine rovers. Maar ook voor rovers die de meeste onder ons als witvis beschouwen.


De spinnertjes zijn ondertussen binnen, en met het zachte voorjaarsweer van vandaag ben ik er in de middag een half uurtje tussen uitgesneakt. Het snoepgoed moest toch even uitgeprobeerd worden. Een heerlijk gevoel, zo'n snorrend miniatuur spinnertje aan de Rapier. Ze draaien goed, en je voelt ze goed!

Nu kan ik in maart toch nog drie zondagen als het weer het toelaat achter de rakkers aan. De term 'rakkers' heeft Paul ooit eens bedacht voor de kleine polderbaarsjes. In de herfst zijn er dagen dat je deze baarsjes aan de lopende band kunt vangen. In de winter lijkt het soms wel of ze van de aardbodem verdwenen zijn.

De dagen beginnen ondertussen half maart weer te lengen en de temperatuur loopt op. De baarsjes worden weer langzamerhand actief.



Een half uurtje, meer kon ik er niet van maken, leverde toch een rakkertje op. Dat smaakt naar meer, ik kan niet wachten tot het zondag is!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: