28 mei 2012

Ultra licht vuurwerk











Zondag 27 mei. We mogen weer! Na me tweeeneenhalve maand prima vermaakt te hebben met de forel en heel wat kilometers daarvoor gereden te hebben, mag er nu weer dichter bij huis met kunstaas gevist worden. Terug naar de polder, ik ben er klaar voor. Van John van Gameren heb ik verse Beatle bug spinnertjes ontvangen, de spinnerdoosjes zijn weer aangevuld.




Eindelijk kan ik nu ook The Edge gaan inzetten zoals die bedoeld is; vissen met flinterdun nylon en mini spinnertjes! Niet gericht 'jagen' op groot wild, maar op alles wat een smakelijk hapje ziet in mijn spinnertjes.

The Edge, een Shimano Sedona 500 FD werpmolentje en 0,10% nylon op het spoeltje. Verder twee spinnerdoosjes gevuld met snoepgoed made in Schiedam, meer heb je eigenlijk niet nodig. Het zonnetje en niet te veel wind maken het plaatje compleet voor mijn eerste roofvisdag van het nieuwe seizoen.

Ultra licht vuurwerk op slechts 10 minuten met de auto van ons huis. Drie verschillende VGS ultra lichte spinnertjes heb ik getest vandaag op The Edge.


Ultra licht vuurwerk






Ik ben begonnen en geeindigd ben ik met de 18 mm Beatle bug spinner. Geen spinstangetje ervoor, maar een stukje Fluorocarbon. Dat spinnertje leverde me zeker 50 baarsjes op vandaag. Allemaal mini spul, het barst ervan in de polder.








Tussendoor heb ik gevist met een 15 mm Sanborn spinnertje. Voor de zekerheid een ultra licht titanium spinstangetje ervoor gemonteerd.  Met de Sanborn, een spinner/streamer combinatie, is de kans op een snoek zeker aanwezig. Geen snoek vandaag op deze spinner, maar wel twee grotere baarzen. Yes!










Met het derde spinnertje heb ik helaas te kort gevist vandaag. Het hangt nu aan een boomtak... Maar voor dat het kleinood sneuvelde, leverde het me een prachtige ruisvoorn op.




Met drie verschillende polderrovers op een dag zou de eerste roofvisdag pas echt geslaagd zijn. Met de Beatle bug is mij dat in het verleden al vaker gelukt. Vanavond lukt dat ook!

Groeten,
Peter


7 opmerkingen:

Anoniem zei

Peter;
Leuke bezigheid op mooie watertjes.
En vlak bij huis.
Die mini spinnertjes zijn lucratief.

Neem aan dat je nu op zoek bent naar of al denkt aan een 0,5 tot 1 grams kunstaas stokje voor die baarsjes en ruisvoorns;-)
The Edge zal wel iets te zwaar zijn voor dit werk.
Veel plezier.
Grt,
Roy.

Peter Linzell zei

Hoi Roy,

Leuk en ook lekker om weer in de polder te vissen. Maar, met het OVM ben ik ook nog niet klaar!

Nog lichter dan The Edge? Nee, dit was weer eens leuk om te doen, (mini baarsjes vangen) maar ik ga daar geen speciale hengel voor laten bouwen.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hoi Peter ,

Hoe gaat het ? Zal wel even vreemd zijn zonder waadpak he ? ;)

Super leuke visserij met de kleine spinnertjes op The Edge ,
De foto's spreken voor zich ! mooi weer , mooie variatie in de vangst , wat wil je nog meer........
Ik heb zaterdag en zondag exact het zelfde gedaan.....ook met hele kleine VGS en GAE spinnertjes alleen dan op de 0 LV , resultaat 1 snoekje en wat kleine baarsjes...

Bedankt maar weer voor je leuke verslag , op naar het volgende !
Groeten Raimond

Peter Linzell zei

Hoi Raimond,

Hier gaat alles goed, in Zutphen ook?

Inderdaad wel even vreemd, struinen zonder waadpak. Maar alles went...

Leuk dat jij ook op pad bent geweest met mini spinnertjes!

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hoi Peter,

Lekker bezig geweest, ook al zijn het mini baarsjes en ruisvoorns en als toetje nog snoek.
Je heb lekker gevangen en genoten.

Groet,
Gerrit

Peter Linzell zei

Hoi Gerrit,

Thanks!

Hoe was jullie vakantie, en ben je nog naar Baggelhuizen geweest?

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hoi Peter,

Het weekje is bijzonder uitmuntend geweest.

Ik ben niet in Baggelhuizen geweest, daar had ik (wij) geen tijd voor.

We zijn erg druk geweest met niets doen.

Wel een Fair Play cobold vlokhengel van 270 cm overgenomen.

Ik heb even voor de caravan zitten vissen, er was in het nieuwe plasje nog geen visje gevangen.

Wel een zeelt van 17 cm en een baarsje met FP daar kunnen vangen.

In augustus gaan we weer terug, neem ik ook andere hengels mee, in andere visplasjes zit snoek (grote) en karpers en zeelt.

Wat dat betreft jij heb genoten van je vangsten, wij van een weekje niets doen.

Het was ook uitzonderlijk weer, dus er is weinig gekookt, alleen maar uit eten geweest in restaurant op camping.

Groet,
Gerrit