22 apr 2017

HAIRYTALES


WOENSDAG 19 APRIL
























Gr,
Peter


4 opmerkingen:

Robert Hilbrands zei

Heerlijk genieten, Peter, de sfeer spat van de foto's af. Zo'n hair blijkt ook met het penvissen een uitgekookt hulpmiddeltje!

Robert

Peter Linzell zei

Hoi Robert,

De hair is een simpel hulpmiddel om met harde aasjes zoals de tijgernoot, kikkererwt, harde geweekte maïs of mini boilie te vissen onder de pen. En uiteraard werkt het ook met zoete/zachte maïs uit blik. 😉

Gr,
Peter

Ignace zei

Hallo Peter,
Fijn om alweer je ervaringen te lezen. Altijd leerrijk en ondersteund met prachtige foto's. Ik vis zelf al jaren met de kleinste Korum quickstop aan de hair. Het maken van de hairs is een leuk werkje voor de wintermaanden.Dit doe ik serie in de vliegbindklem. Voor de penvisserij of de methodvisserij gebruik ik meestal de Gamakatsu G1-106 haak in nr 10. De hair zelf maak ik van dacron 0.06 mm . Als aas mais , pellets of een mini boilie. Dit werkt haast altijd. We hebben hier in België wel een vijvercultuur, dat is nu eenmaal een feit.
Vergeet je zeker niet nog wat info te geven ivm het verbeteren van de ABU 44 slip, dit heeft mijn bijzondere interesse!
met sportvissersgroeten,
Ignace

Peter Linzell zei

Hoi Ignace,

Soms vergeten wij Hollanders wat een mazzel wij hebben met zoveel water in de buurt. En vissen op een vijver met aangepast materiaal is natuurlijk ook prachtig! En in mijn enthousiasme over vissen in de polder op voornamelijk wilde karper schiet ik soms een beetje door. 😉

De ABU Cardinal 44 komt binnenkort uitgebreid aan bod op SddP!

Gr,
Peter