13 dec 2016

Mooi van lelijkheid


Dinsdag 13 december.  Dat het vorige verslag met een dikke knipoog geschreven is mag duidelijk zijn. Met vier man een lange dag struinen dan worden er natuurlijk over en weer grappen gemaakt. Vissen is een hobby, en wat is er leuker dan om die te kunnen delen met goede vrienden.




Vanmiddag heb ik de Spinmatic vijfgrammer weer eens uit het foedraal gehaald. Niet om te bewonderen (lelijk ding is het vergeleken met de vijfgrammer van grafiet overigens) maar om mee te vissen. Vissen, daar gaat het om! En soms denk ik weleens dat dat laatste vergeten wordt te doen door veel hobbygenoten onder ons. Complete veldslagen worden op Internet gevoerd, over een hobby die rustgevend zou moeten zijn.


Fair Play,  de meeste kurk tussen de gaten...😉


Dat dat lelijke spinhengeltje met grof kurk waar de gaten invallen mijn favoriete ultra lichte spinhengel is klinkt misschien onwaarschijnlijk maar is absoluut waar. Ik kon en kan er nog steeds mee lezen en schrijven. En eenmaal aan de waterkant verandert het lelijke eendje in een prachtige zwaan.


0,12 mm Maxima - 1 kg breeksterkte 


Vanmiddag werd dat weer bevestigd,  wat buigt zij fraai op een snoek van formaat.










Afgelopen zondag vingen we met vier man na bijna eindeloos struinen vijf snoeken. Vanmiddag ving ik er in m'n eentje zes in een kleine drie uurtjes.  Nee, dat kwam niet door de Spinmatic,  maar leuk was het zeker!


GAE streamertje met plat geknepen weerhaak 


Groeten,
Peter

8 opmerkingen:

Riel zei

Genieten hoor Peter!
Bij mij in de Hoeksewaard is de snoek nog niet los.
Het Waterschap heeft de poldersloten rondom mijn woonplaats Strijen uitgebaggerd. Of het daardoor komt?
We wachten betere tijden af en ga rustig door met het geven van zwemlessen aan de streamers van ome Gerrit!

FER zei

ze waren lekker los op je favo streamer?

Peter Linzell zei

Hoi Riel,

Ultra licht genieten, thx!
In een mooie omgeving woon je zeg! Bekend fenomeen, na het sloten duurt het altijd even voor de snoeken weer opgang komen. Tel daar de vorst, regen en constant draaiende wind van de afgelopen weken bij op en je weet genoeg. Alle ingrediënten voor een taaie visdag... Maar na regen komt zonneschijn, dus komt zeker goed!

Gr,
Peter

Peter Linzell zei

Hoi Fer,

Favo streamer? Ondertussen zou je/ik denken van wel! 😉

Gr,
Peter

Anoniem zei

Prachtige snoeken weer Peter, ben blij dat je weer als van ouds geniet van onze fijne hobby. Inderdaad eindeloze, maar vooral ook zinloze discussies op diverse fora, de meesten zijn daar meer mee bezig dan lekker erop uit en genieten. Of je moet met de wolven mee huilen in het bos of je ligt er uit.

Ernst is van het schreineriaanse forum geroyeerd en ik ben het zat om nog langer me te ergeren aan die heiliger dan de paus praktijken daar en ben blij dat ik dat al een week niet meer hoef aan te horen, ben eindelijk zelf opgestapt!

Ik heb al weer een tweetal 90+ snoeken gevangen in een prachtig Fries kanaal, dat is beter dan achter een schermpje zitten en dat vastgeroeste geneuzel aan te moeten horen!

Met vriendelijke groet, lolle

Peter Linzell zei

Hoi Lolle,

Fijn om te lezen dat jij ook weer op de been bent. En twee 90+ snoeken, wow!!!

Ernst geroyeerd? Dat wist ik nog niet, al spreek ik toch geregeld met leden van de club! Jammer, vooral omdat juist Ernst een Fair Play en Schreiner man in hart en nieren is. Net als jou ben ik zelf opgestapt. Vissen naar het gedachtegoed, (vooral waarmee en hoe) van Jan Schreiner verdween helaas steeds meer naar de achtergrond. Je weet vast en zeker wel wat ik daarmee bedoel...

Een uiterst vervelende situatie, waarbij hobbygenoten (en ik zelf dus helaas ook) soms niet met elkaar kunnen vissen zonder anderen daarbij tegen het zere been te schoppen.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Ik snap je wel Peter! Ik mag ook heel graag vissen, het geeft me de nodige ontspanning naast een druk bestaan, maar ook veel plezier, beleving en nog meer oog voor de natuur om me heen. De FP hengels versterken op één of andere manier nog meer deze gevoelens, maar het blijft wel mijn visserij en niet die van Jan Schreiner, snap je!

Over sportvissen praten is leuk en leerzaam, maar op een forum zitten waarbij sommigen zichzelf als een soort kloon zien van JS en denken dat ze daar het recht toe hebben om zichzelf als een soort van uitverkorene te zien die en denken het alleenrecht hebben om het gedachten goed van JS uit te dragen, dat gaat me veel te ver!

Ik ben Jan Schreiner heel dankbaar voor zijn nalatenschap, maar zet deze man niet op een voetstuk, dat zou hijzelf ook niet willen denk ik. Het is onlangs 10 jaar geleden dat hij is overleden, maar zoals sommigen zich gedragen op dat forum zou hij zich in zijn graf omdraaien.

Groet, lolle

Peter Linzell zei

Duidelijk, valt niets meer aan toe te voegen Lolle! Al is en blijft het ontzettend jammer...

Groeten,
Peter