2 mei 2016

Kiek uut voor Martin!














Zondag 1 mei. Al jaren mag ik vissen op het land in de polder waar het prachtige boerenbedrijf van Martins ouders huist. De eerste keer dat ik Martin zag, stond hij rechtop tussen het stuur en zijn vader op een quad. Een snakie van nog geen drie turven hoog. Nu rijdt hij zelf op die quad, en draait hij z'n hand allang niet meer om voor een trekker. Kleine jongens worden groot.

Geregeld krijg ik bezoek van Martin als ik struin door zijn polder. Altijd gezellig een praatje - soms letterlijk over de koetjes en de kalfjes.  De laatste paar keer nam hij ook een hengeltje mee. Dat hij er gevoel voor heeft was me al snel duidelijk. Mooie blankvoorns op een enkele maïskorrel en baarzen op een klein spinnertje het ging Martin allemaal goed af. En ondergetekende ving niets, nada, noppes!

Baars en blankvoorn zijn hele mooie vissen, maar karpers zwemmen er ook. Geen kweekkarper, maar boerenkarper. En als je een dikke trekker met maaibalk kan besturen, dan moet zo'n karper vangen toch ook wel lukken...

In een paar uurtjes vissen, vangen we vanavond samen 18 karpertjes. Geen uitgezette visjes, maar in deze polder geboren echte boerenkarpertjes. Even denk ik het aan de Fair Play brasemhengel te hebben met een mega boerenkarper.  Een dikke torpedo trekt de hengel hoepelrond. Geen karper, maar een grote snoek zag iets eetbaars in twee maïskorrels op een haakje maatje acht. Gelukkig zat het haakje voorin zijn bek, want anders was ik kansloos geweest.

Martin bedankt!

Groeten,
Peter



4 opmerkingen:

John van Gameren zei

Nou Peter dat gaat nog wat beloven met Martin in de toekomst ;-). Niet normaal zo een krokko op mais. Geweldig. MVG john.

Peter Linzell zei

Job zei

Mooie vissen Peter! Vooral die snoek is echt bizar...
Hg, Job

Peter Linzell zei

Hé Job, rare snuiters die snoeken. Jij zal ondertussen vast de nodige karpers al gevangen hebben! ;-) Wat een mooie hobby hebben we toch.

Gr, Peter