6 okt 2011

Met de streamer


Donderdag 6 oktober. Vanmiddag ben ik op pad geweest met de High five en een streamer langs de stadswatertjes. Niet mijn eigen High five, maar het orginele prototype. Deze High five was achterin mijn auto blijven liggen na het Streetfishing avontuur in Rotterdam en staat sindsdien bij mij op zolder. Een goede reden om binnenkort weer eens naar Flevoland te gaan en deze hengel bij Eric thuis af te leveren.




Het streamertje wat ik heb meegenomen zou zo van de regenboog kunnen komen. Na het goed nat gemaakt te hebben blijkt het net iets te zwaar te zijn voor de High five. Met de schaar knip ik het bij, en daarna is het streamertje perfect te vissen op deze spinhengel. In de luwte van de stadswatertjes is het prima vissen met de streamer en heb ik geen last van de harde wind.













Twee uurtjes, langer heb ik niet gevist. In die tijd lukt het me om met de streamer zes snoeken tot een aanbeet te verleiden. Eentje schiet los, eentje mist, en vier worden er geland. De streamer is een top kunstaasje, dat ik jaren links heb laten liggen omdat ik de aantrekkingskracht ervan op de snoek heb onderschat. Na een paar keer met de streamer en de vergelijkbare tubefly te hebben gevist weet ik nu wel beter. Een kunstaas dat indien nodig langs het water op maat geknipt kan worden!

Groeten,
Peter

1 opmerking:

spinner zei

Mooie vissen Peter,ik hoop maar niet dat ik nachtmerries krijg van al die vis om mij heen, ik denk dat ik maar op training kamp ga.

andre