18 sep 2011

De zon schijnt weer


Zondag 18 september. Vandaag is het een jaar geleden dat mijn moeder overleed. Alweer een jaar, de tijd vliegt. De regenachtige morgen en vroege middag passen bij deze dag. Het maakt me ook niet uit, en het is ook wel lekker om zo aan haar graf te staan.

In de namiddag klaart het weer op. Ik besluit naar de polder te gaan waarin het vroegere land van mijn opa ligt. Als ik over het gouwtje de polder in rij besef ik hoe vaak mijn moeder hier vroeger gereden heeft. Niet in een auto zoals ik, maar met paard en kar. Iedere ochtend moest zij de koeien melken en zo ging ze samen met haar broer naar het land.




Lekker er even uit, ik hoef vandaag niet perse iets te vangen. Ik kies ervoor om met de tubefly te gaan vissen. Ik heb al een paar keer eerder kort met dit stuk kunstaas gevist, maar daar is het bij gebleven.





Een kunstaas dat sterk aan een staart van een papegaai doet denken, met een enkele haak erin verwerkt. Vismaat John heb ik in het verleden al flink wat snoeken op de tubefly zien vangen, maar aan mij was dit stuk kunstaas niet besteed. Ik heb de papegaaienstaart tijdens het vissen opgemeten, en kwam tot 21,5 cm! Een flink stuk kunstaas, dat zonder problemen op de High five spinhengel gevist kan worden.

De Bunny bug techniek blijkt goed toepasbaar bij de tubefly, maar ook met lange halen naar binnen vissen brengt hem tot 'leven'. Wat een aktie heeft dat ding!





Dat er binnen vijf minuten een snoek over de tubefly schuift verbaasd me eigenlijk niet. Gaaf en dat tijdens het onthaken Yuki mij belt is helemaal leuk. Hij is ook aan het vissen! We besluiten gedurende deze visdag via de telefoon elkaar op de hoogte te houden.





Ik vang er deze middag geen snoek meer bij, maar mis er nog zeker zes! Mini snoekjes proberen gretig de tubefly te bemachtigen. Dat blijkt een moeilijke opgave voor de rovertjes. Twee snoekjes blijven nog enkele seconden hangen, niet aan de haak, maar aan de veren die vast zitten tussen hun scherpe tandjes.

Groeten,
Peter


Hoi Peter,

Vandaag heb ik onverwacht toch nog een paar uurtjes vrij kunnen maken om met de BB1 en m'n nieuw gemaakte minibug op pad te gaan. Echt toevallig dat we precies gelijk aan de waterkant stonden toen we elkaar belde, we hebben in die paar uurtjes weer heel wat visplezier gehad!!







Zoals ik al verwachtte is de minibug perfect om ook de baars te verleiden en te vangen met deze spinner, vooral het vangen bleek moeilijk met de gewone Bunny bug, maar met het kleinere broertje is dit geen probleem meer! Hopelijk gaan we volgende week weer samen met de maten op pad.

Gr. Yuki

2 opmerkingen:

Eric zei

Prachtige baars Yuki!!
Het handvat is 24cm.

Yuki zei

Hey Eric,

Mooi hè!! En dat op de 4grams BB1, gave sport, een heerlijke spinhengel voor het lichtere werk!!

Tot snel!

Gr. Yuki