1 okt 2010

Zesenzeventig centimeter snoek op de BB1

Vrijdag 1 oktober. De 30 mm slanke Terrible wil ik graag nog even uitproberen aan de BB1. Vanmorgen heb ik een uurtje over en dat kan ik goed benutten.

Uiteindelijk heb ik van dat uurtje misschien maar 20 minuten gevist! Na het 30 mm Terrible spinnertje een paar keer naar binnen gevist te hebben ben ik tevreden met hoe ik het spinnertje voel draaien. De 30 mm Terrible 'trekt' minder op de BB1 dan de 35 mm uitvoering en dat vind ik prettiger vissen. De 35 mm Terrible is ook eigenlijk bedoeld voor spinhengels vanaf 5 tot maximaal 8 gram.

Dat ik het uur vistijd niet volgemaakt heb, komt niet doordat ik tevreden ben over hoe het Terrible spinnertje het doet op de BB1 en dus weet wat ik wilde weten. Het heeft een andere reden: een grote snoek kon de verleidende werking van het Terrible spinnertje niet weerstaan! De snoek dook op het spinnertje precies toen deze zich op het midden van de gracht bevond. Een dril die minuten duurde was het gevolg. Tot drie keer toe nam de snoek een flink schot en trok daarbij meerdere meters nylon door de slip van het werpmolentje. Een grote snoek drillen op een viergrammertje van splitcane en een nylon lijntje met een breeksterkte van 0,7 kg is op zichzelf al een spannende gebeurtenis. Nu moest ik ook nog eens tussen de langs de kant en overkant afgemeerde bootjes in drillen. Na een paar spannende minuten kon ik de strijd in mijn voordeel beslissen.

Zoals een rolmops in een pot ligt de snoek in het landingsnetje opgerold op het gras. Wat een vis!



De groene rover blijkt maar liefst 76 cm lang te zijn. Gedrild op een ultra licht spinhengeltje van splitcane en een fragiel nylon lijntje is dat een hele mooie vis.


Voordeel van vissen langs de stadswatertjes is dat er altijd wel iemand in de buurt is om een foto te maken. Een foto van een tevreden visserman.

Verder vissen hoeft van mij niet meer, voor vandaag weet ik genoeg! Nagenietend fiets ik terug naar huis. Wat was dit gaaf!!!

Groeten,
Peter

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Peter,

Weer helemaal top. Het is fijn om weer wat van jou te lezen.

Het testen van de Terrible heb jij waarschijnlijk gedaan met het topje bestemd voor 4 gram werpvermogen?

Groet,
Joop

Peter Linzell zei

Hallo Joop,

Dank je wel.

Klopt, het was de viergrams top.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Peter,

Mooie vis hoor,je doet het weer
prachtig proficiat

groeten peter