14 okt 2017

Vrijdag de dertiende...


Geen karper op de mat vandaag, maar wel heb ik voldoende actie gezien en zelfs gekregen. Het begon al toen ik bij de stek arriveerde en niet ver van m'n voerplek een snoek zag jagen. Aan de deining in het water te zien een fraai exemplaar. Nou ja, lekker laten zwemmen... Geen bellenplakkaat te zien, maar wel volop kleine belletjes op de voerplek.


De dader daarvan meld zich al snel. Zeelt. En wat voor een! Daarna blijft het lang stil rond het pennetje. Snoekmans heeft er duidelijk zin in en ook zie ik geregeld baarzen jagen.


Een mooie opsteker en een brasem komt even gedag zeggen. Daarna vind ik het mooi geweest.

Thuisgekomen pak ik (met de snoek nog in het achterhoofd) de vierentwintiggrammer en tuig hem snel op.


Even terug gewandeld en op de tweede worp was het raak.


Best een mooie snoek inderdaad. Maar, verder vissen trekt me niet. M'n gevoel wordt opnieuw bevestigd, laat mij maar lekker naar een pennetje kijken...

Groeten van Peter

5 opmerkingen:

spinner zei

Hoi Peet ,mooie vis he? zeelt, het blijft toch een vis voor mij, die eigenlijk nergens bij hoort, ik vind hem te deftig om hem bij de karpachtige te benoemen, de doktersvis elegant, mooie kleur,mooie ogen ,zijn aasbellen zijn mooier dan van de lompe karper, maar dan die kracht,een bonk spieren ,een vis die je vanzelf met respect behandeld, een genot om er een zo af en toe te mogen vangen.

mvg andre

lolle van Houten zei

Deze Vrijdag de dertiende was je goed gezind Peter, een prachtige zeelt en brasem en een mooie snoek op een vintage stukje kunstaas.
Groet, Lolle

Robert Remijnse zei

Wat een mooie lofzang voor de Zeelt Andre !! Wat een prachtige vissen weer Peter en dat op zo een vervloekte datum ;-)

Groet, Robert

Unknown zei

Mooie sessie, Peter.

Peter Linzell zei

Prachtig stukje tekst André, met recht een hommage aan de zeelt!

Het was absoluut geen pechdag Lolle, maar het belangrijkste is dat ik heerlijk gevist heb. En jij ook las ik!

Thnx Robert!

He Frank, wat ontzettend leuk zeg!

Groeten van Peter