9 mrt 2017

Handy Bert



Mijn mooiste hengel (vind ik) is de CS 52 Luxor Luxe. Zoals ik al eerder beschreef, staat deze schoonheid al afgebeeld in de tweede druk van Flitsend Nylon.


Kostte in 1975 nog net geen 270 gulden - en voor dat bedrag kon je twee vergelijkbare Fair Play hengels van glasvezel kopen... Genoeg gepatst 😉


Zoals het hoort bij splitcane, je moet ze ophangen na het vissen. Aan het topoog, of (wel eerst droog maken) in het foedraal ophangen. Door het hangen - aan het topoog - begon datzelfde oog te verschuiven. Gelukkig zag ik het op tijd!


Wat te doen?  Nou zelf liever niets!  En dus nam ik contact op met Bert Schouten. Nou, Bert was meteen enthousiast - 'repareer ik graag voor je' - zegt genoeg!!! En gisterochtend gingen de CS 52 en ik samen naar het spreekuur van dokter Bert in Heiloo.



Het voelde even alsof ik terug was in de winkel van Schreiner. Niet gek, Bert heeft jarenlang gewerkt daar. Wat een enorme berg kennis en ervaring heeft deze man. Zowel over klassieke materialen als hi-tech. En nu weet ik dus ook hoe een magnetisch remsysteem op een reel werkt. Over verschuivende topogen - en de gevolgen daarvan als je het niet op tijd bemerkt - wist Bert ook nog het een en ander te vertellen...


De CS 52 is weer helemaal tiptop in orde. En deze kleine operatie, (zonder verdoving) was service van de zaak.

Bert bedankt!

Groeten,
Peter

10 opmerkingen:

Eddy zei

Weer leuk om te lezen Peter. Top!

Eddy

Peter Linzell zei

Hoi Eddy,

We hebben een prachtige en veelzijdige hobby, waar je nooit uitgepraat/uitgeschreven over bent. Thx!

Gr,
Peter

Robert Hilbrands zei

Bijzonder hoor, zo' n splitcane. Zuinig op zijn en voorzichtig mee zijn. Ik kan me voorstellen dat het een heel andere manier van vissen is.

Klassiek vissen met Ton Hopmann zei

Prachtig materiaal Peter en fijn dat het zo vakkundig gerepareerd is.
Groet van Ton.

Peter Linzell zei

Hoi Robert,

Splitcane leeft, het vissen ermee heeft zijn charmes. Thx!

Gr,
Peter

Peter Linzell zei

Dankjewel Ton!

Gr,
Peter

Robert Remijnse zei

Geweldige kerel die "Handy "Bert Schouten. Wat een beauty Peter die Pezon. Ik heb hier trouwens nog een leuke link waarbij je nog eens 360 graden rond kan kijken in de oude zaak van John Schreiner http://www.amsterdamtoer.nl/panoramas/f/fair-play-hengels
Groet, Robert

Peter Linzell zei

Zeker weten Robert!

Bedankt voor de link, ik heb hem meteen gedeeld op mijn Facebookpagina.

Gr,
Peter

Robert Remijnse zei

Peter, Hier nog een leuke link met een artikel van Ad Swier waarbij hij herinneringen beschrijft aan Jan Schreiner en Fair play http://adswier.com/jan-schreiner-en-zoon/
Groet, Robert

Peter Linzell zei

En nogmaals bedankt! 👍

Gr,
Peter