17 jul 2011

Tussen de buien door



Zondag 17 juli. De hele dag hebben buien ons land geteisterd. Buienradar geeft aan dat het tussen 19.00 en 21.30 uur bijna geheel droog is. Rond 20.00 uur trekt er nog een bui over, maar dat is het. Voor mij een teken om er even tussen uit te gaan. Ultra licht spinnen zie ik niet zitten na al het water dat er vandaag maar ook gisteren gevallen is. Het weer doet denken aan de herfst en daardoor ook automatisch aan snoek. De baitcaster brengt uitkomst! Het prototype baitcaster is me na vijf keer testen zo goed bevallen dat ik deze van Eric gekocht heb.


                                                                             71 cm snoek op een J11 plugje gevangen


 
 
 
Een kleine twee en een half uur werpen met een Rapala J11 plugje levert me drie aanbeten op. Twee aanbeten worden verzilverd met als resultaat twee snoeken tijdelijk op het droge. Niet verkeerd, zo tussen de buien door!
 
Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: