13 apr. 2011

Test Beatle prop

Woensdag 13 april. Het ultra lichte werpen (tijdens de geslotentijd voor kunstaas) houdt vismaat en kunstaastycoon John van Gameren bezig. Als de geestelijk vader van de Spinvlieg en propellervlieg niet zo vreemd natuurlijk. De Beatle prop is zijn laatste creatie en die heeft hij vandaag voor de eerste keer getest.





Hallo Peter, ik ben even een uurtje de Beatle prop gaan testen. Ik had de Rapier meegenomen met de Shimano . Wat een woei stond er in de polder. Maar er kon toch met wat inspanning gevist worden. De Beatle bug met propeller zwemt zoals ik een klein beetje al hoopte, net als de bug achter de 18 mm spinner. Het is net een klein steurkrabbetje. Het was even zoeken waar de rakkers waren gebleven. Maar toen ik een stuk met vis had gevonden bleek de Beatle perfect te werken.





In korte tijd ving hij een ruizertje en miste vele kleintjes, maar ving wel heel veel baars. Het is even wennen maar als je de slag te pakken hebt, dan heb je een super vlieg . Als de temperatuur gaat oplopen en de vis los gaat gaan we echt niet weten wat we mee gaan maken. Daar ben ik van overtuigd. Peter we hebben er wederom een super aasje bij.

MVG John.

2 opmerkingen:

Yuki zei

Hoi John,

Ik had niets anders verwacht van je nieuwe creatie, ik kan niet wachten om deze volgende week te gaan gebruiken, echt een heel gaaf kunstaasje!!

Gr. Yuki

Remco bar baars zei

Mede door deze blog heb ik mijn 10 jaar gelede wel es gemaakte propellorvlieg weer es gemaakt. ving prima...maar was benieuwd of zonder propellor de vangkracht weg was
Resultaat na 2 testsessies , een minijigje van 2.5 cm, 4 wollen draadjes op een gebogen haaksteel en 0.8 gram loodkopje.
na (vele) kleine baarsjes, 4 brasems en een snoekje mijn grootste baars ooit gevangen 43cm! op een onlangs laten maken 5 grams hengeltje, gekocht mede door je blog...gewoon in een buitengracht van Amsterdam.Bedankt voor de inspiratie 1 van mijn besta aajes tot nu , waarmee ik nu legaal mag vissen, controle reeds gehad.