27 feb. 2011

Te gast bij Henk en Caroline


Zondag 27 februari. Deze zondag viel letterlijk in het water. Het KNMI zat er achteraf behoorlijk naast met de weersvoorspellingen. En dat hebben Henk, John, Yuki en ik vandaag aan den lijve ondervonden!

Gisteravond heb ik mijn nieuwe vliegvisvest ingericht. In de zakken doosjes met verschillende spinnertjes bedoeld voor de High five, maar ook met kleine plugjes. Bij Fishermans World in Hoofddorp heb ik vorige week een aantal plugjes voor de High five aangeschaft. Met die plugjes wilde ik vandaag gaan vissen.

Toen ik vanmorgen om 6.45 uur de spulletjes in de auto lag zag en het voelde het buiten al onaangenaam aan. Toch nog maar even opnieuw het weerbericht gecheckt. In het westen van het land in de ochtend af en toe regen en in de middag opklaringen... Mooi zo! Op het laatste moment besluit ik toch maar voor de zekerheid en eventueel voor het vissen in de ochtend een zwaardere hengel en daarbij passende pluggen mee te nemen. Uiteindelijk heb ik alleen met deze hengel gevist.

Als ik bij Henk voor de deur de auto parkeer motregent het nog steeds. Na de koffie gaan we richting het water. Daar aangekomen trekt de wind aan, het is gewoon guur en koud buiten. Bah! Nu laten we ons niet door het weer afschrikken, maar hadden we dit van te voren geweten, dan hadden we er ons op gekleed.



Henk en Yuki gaan met de tien en elfgrams spinhengels aan de slag en John met de vijfgrammer. Helaas heeft John geen zwaardere back-up hengel meegenomen want het was voor hem echt behelpen vandaag in de soms harde wind en regen.







We vangen samen in een paar uurtjes tijd acht snoeken. Henk eentje, Yuki ook eentje en ik zes stuks. John streamers en plugjes krijgen meerdere keren aandacht van een snoek. Herhaaldelijk wordt zijn Rapala original F09 plugje gemist! Een snoek haken lukte helaas vandaag niet voor hem.

Om 14.00 uur houden we het voor gezien! Bij Henk thuis worden we door zijn Caroline op allerlei lekkernijen getrakteerd. Tussendoor bouwt John een paar spinnertjes, en kijken we foto's en filmpjes van het afgelopen visjaar.

Yuki, John, Kim, Caroline en Henk


Deze visdag wordt afgesloten aan de etenstafel met een heerlijke maaltijd. Henk en Caroline bedankt!

Groeten,
Peter

1 opmerking:

Anoniem zei

Blijkt maar weer dat je met zulk slecht weer best goed kan vangen.

Die ene snoek van jouw is wel eens te pakken genomen geweest zo te zien.

Jan W.