5 feb. 2011

Baarssss


Hallo Peter en Yuki vandaag zaterdag was ik vrij en kon er even op uit. Het is hier windkracht 7 a 8 dus geen weer voor onze ultra lichte visserij. Ik besloot de 16 grammer eens te pakken, die eigenlijk altijd werkeloos in de kast staat. De weersomstandigheden rechtvaardigde de keus. Aan de waterkant gekomen bleek ook deze hengel met dit weer licht. In het even dat ik heb kunnen vissen ving ik een snoekje van rond de 40 cm,ondanks dat gaf hij leuk sport op de 16 grammer. Een flinke snoek miste het corstaic aasje om even later toch vast te bijten in het aas en doodleuk weer los te schieten. Na een aantal worpen op de plek waar de snoek loste kreeg ik een enorme dreun op de hengel. in eerste instantie dacht ik de snoek,tot dat ik de kleuren van een rakker zag en wat voor een... Een super grote baars had toe geslagen,een grootheid die zijn hele leventje waarschijnlijk al in de sloot had geleefd en nu enorm oud moest zijn. Zeker getuige de lengte van deze prachtige bejaarde baars Zeven en veertig centimeter was hij,en heel erg hoog en ontzettend dik. Mannen mijn dag kan niet meer stuk. Wat een prachtige vis.




Na de foto’s kon hij weer terug in zijn vertrouwde water,waar hij naar ik hoop nog veel ouder en groter mag worden.

MVG john.

5 opmerkingen:

Peter Linzell zei

Hoi John,

Wat een geweldig mooie baars. GEFELICITEERD!!!

Groeten,
Peter

Yuki en Henk zei

Hoi John,

Kanoooonne kerel, wat een onwijs mooie baars!!!! En in deze weersomstandigheden, helemaal top!

Gr Henk en Yuki

Anoniem zei

Mooie baars, twee maanden geleden had ik er ook zo eentje aan, waarschijnlijk de grootste baars die ooit gezien heb, helaas schoot hij los onder het kantje

Groeten
Otto

Peter zei

Bien! Fantastische vangst! Fijn materiaal ook, zo'n Mitchell onder een FP klopt gewoon.

Anoniem zei

Hoi John,

prachtig beest.
De eerste keer dat ik zo'n grote baars zie.
gefeliciteerd !

groet,
Bart